رئیس سازمان بهزیستی گفت:حفظ اطلاعات و ذخایر ژنتیک ایران در عرصه‌های مختلف از اولویت‌ها است.

حفظ اطلاعات ذخایر ژنتیکی کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی در جریان بازدید از بنیاد خیریه ژنتیک مشهد گفت: باید نسبت به حفظ اطلاعات ذخایر و جلوگیری از افشای اطلاعات ژنتیکی اهتمام ویژه صورت گیرد و در ارسال ژن‌های گرفته شده از بیماران یا افراد به کشور‌های دیگر جهت انجام آزمایش‌ها، مراقب سوءاستفاده‌های احتمالی بود.

وی تصریح کرد: در حالی که ما نسبت به اهمیت اطلاعات ژنتیکی آنطور که باید و شاید توجه نمی‌کنیم در برخی از کشور‌های جهان حفظ این اطلاعات از اهمیت فوق العاده فراوانی برخوردار است.

رئیس سازمان بهزیستی از خدمات ارائه شده توسط بنیاد ژنتیک در خراسان رضوی تقدیر کرد و گفت: فعالیت این بنیاد و افزایش چنین مراکزی می‌تواند بر کاهش تعداد معلولان در کشور تاثیر به سزایی داشته باشد.

نرگس ژیان رئیس بنیاد خیریه ژنتیک خراسان رضوی هم در این بازدید گفت: فعالیت این بنیاد از سال ۱۳۸۸ در مشهد آغاز شده و تاکنون خدمات مثمرثمر فراوانی را به مراجعان ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: خدمات در این بنیاد در دو بخش ارائه مشاوره ژنتیک و انجام آزمایشات ژنتیک ارائه می‌شوند. در این چارچوب از ابتدای امسال تاکنون به پنج هزار و ۵۰۰ زوج مشاوره ژنتیک ارائه شده و در بخش انجام آزمایش‌های ژنتیک هم حدود ۱۵ هزار نفر خدمات دریافت کرده اند.

خراسان رضوی ۱۱۴ هزار معلول دارای پرونده در بهزیستی دارد که از این سازمان خدمات دریافت می‌کنند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

سفر رییس سازمان بهزیستی کشور به مشهد

 

   

برچسب ها: بهزیستی ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.