مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: سال گذشته بیش از ۹۰ درصد ازدواج‌های استان تحت پوشش دو طرح آموزش و غربالگری ژنتیک قرارگرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، جلیل عفتی مدیرکل بهزیستی استان یزد در دیدار با آیت الله اعرافی امام جمعه میبد گفت: مرکز تحقیقات ژنتیک میبد یکی از مراکز و برند‌های کشوری است که درحوزه ژنتیک به ویژه درموضوع پیشگیری از معلولیت‌ها به مردم خدمت رسانی می‌کند.

عفتی با اشاره به حمایت‌های امام جمعه میبد از این مرکز افزود: مرکز ژنتیک میبد فعالیت خود را از سال ۹۳ آغاز کرده است و امیدواریم با حمایت‌های امام جمعه این فعالیت بهتر از گذشته ادامه یابد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان با اشاره به اجرای دو طرح آموزش و غربالگری ژنتیک برای مزدوجین دراستان گفت: سال گذشته بیش از ۹۰ درصد ازدواج‌های استان تحت پوشش این دو طرح قرارگرفته است.

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد در این دیدار ، موضوع ژنتیک را موضوع روز دانش دنیا دانست و گفت: با پیشرفت علوم پزشکی و سرعت تکنولوژی وفناوری‌های نوین ، امروز نباید شاهد معلولیت‌های ژنتیکی و مادرزادی بود.

آیت الله اعرافی افزود: مرکز ژنتیک میبد باید با حمایت‌های دولت و خیرین ، علاوه بر توسعه فعالیت‌های خود در پیشگیری از معلولیت ها ، با تحقیق و پژوهش نیاز کشور را به این علوم دردنیا رفع کند.


انتهای پیام/ ا

اجرای طرح آموزش و غربالگری ژنتیک در یزد

برچسب ها: بهزیستی ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.