مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: میانگین بارش در استان در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶.۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،مطلبی فر مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال زراعی جاری (از مهر تا ۲۲ دی) ۱۰۷.۷ میلی متر بارندگی در استان روی داده است، افزود: این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۶۸.۷ میلی متر بود.

وی اظهار داشت: میانگین بارش در سال زراعی جاری نسبت به میانگین بلند مدت نیز ۱۸.۳ درصد افزایش یافته، ضمن اینکه میانگین بارش در بلند مدت ۹۱ میلی متر گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در سال آبی گذشته (از مهر ۹۶ تا مهر ۹۷) ۲۸۴.۸ میلی متر بارندگی در استان روی داده است.

مطلبی فر ادامه داد: پیش بینی می‌شود در صورت ادامه این روند، وضعیت بارش استان در سال جاری رو به بهبود رود.

آب و هوای استان آذربایجان شرقی به طور کلی سرد و خشک می‌باشد، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تاثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری، باد‌های مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس و باد‌های محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره داغ در شمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

 

انتهای پیام/ش

۵۶.۷ درصدی بارش در آذربایجان شرقی افزایش یافت

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.