به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان دی ماه امسال در فرهنگسرای هنر با شعار«از کودکی خوب بپوشیم» برگزار شد.
بیشتر بخوانید: اختتامیه جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان برگزار شد
پس از پایان این جشنواره با مینو پدرام دبیر دومین جشنواره پارچه و لباس کودک و نوجوان گفتگو کردیم و نقاط ضعف و قوت این فستیوال را بررسی کردیم. پدرام در این باره به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: من نقاط قوت را بیشتر از نقاط ضعف میدانم، اما بزرگترین نقطه ضعف جشنواره کمبود حمایتهای دولتی بود. من از حمید قبادی به عنوان دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس و مسئولان وزارت ارشاد برای توجه خاص به این جشنواره تشکر میکنم، اما فکر میکنم این کمکها کافی نیست.
بیشتر بخوانید: جلسه دبیر جشنواره مد و لباس کودک و نوجوان با حضور مجید مظفری و ایرج طهماسب
وی با بیان اینکه وقتی یک جشنواره را ملی برگزار میکنیم، باید نگاهمان هم ملی باشد،گفت: تمام نهادها، سازمانها، اتحادیهها، انجمنها و حوزههایی که در بخش کودک و نوجوان فعالیت دارند، باید به ما کمک کنند. ما واقعا به سختی این جشنواره را برگزار کردیم.
پدرام با تاکید بر اینکه اتحادیه و انجمنها می توانند از تولید کنندگان حمایت کنند، افزود: فروشندگان میتوانند آثار طراحان را ببینند و حمایت کنند. البته تولید کنندگان در جشنواره حاضر بودند اما این حضور خیلی کم بود. نکته دیگر بحث اطلاع رسانی است که صدا و سیما میتواند نقش بزرگی را در این حوزه داشته باشد. البته رسانه ملی و مطبوعات مختلف، تلاش فراوانی برای بهتر برگزار شدن این فستیوال انجام دادند.
این فعال عرصه لباس کودک و نوجوان با اشاره به اهمیت آموزش در طراحی لباس بیان کرد: تا زمانی که من سکاندار این جشنواره باشم، ورکشاپها را پیگیری میکنیم.
وی گفت:خوشبختانه امسال موفقتر از سال گذشته در زمینه ورکشاپ یا کارگاههای آموزشی فعال بودیم. با نشستها و آموزشهای پیش از جشنواره، به طراحانمان برای بهتر شدن لباس کودک و نوجوان هم کمک کردیم. در این چند روز تولید کنندگان کنار طراحان بودند و همین موضوع، فاصلهی ایده پردازی تا اجرا را کمتر و کمتر کرد از این رو معتقدم در جشنواره امسال اتفاق بزرگی رخ داده است.
بیشتر بخوانید: خانم بازیگر چگونه از طراحی مد و لباس سر درآورد؟
پدرام در پایان به دستاوردهای جشنواره پارچه و لباس کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: کنار هم قرار گرفتن طراح و تولید کننده از مهمترین دستاوردهای جشنواره مد و لباس کودک و نوجوان بود. طراحان، آثارشان را برای مخاطب خاص یعنی تولید کنندگان و مخاطب عام یعنی بازدید کنندگان به نمایش میگذاشتند که مهمترین دستاورد این جشنواره بود. علاوه بر این در بخش مسابقه زنده اتفاقات ویژهای رخ داد و این بخش به الگویی برای جشنوارههای دیگر تبدیل شد.
انتهای پیام/