صنعت پرورش اسب در استان هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده  است.به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی در دیدار با هیات سوارکاری استان اظهار داشت: با توجه به اهمیت صنعت پرورش اسب، این صنعت در استان هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده  است.

دکتر احمد شریعتی مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: اسب به لحاظ اقتصادی، جذب توریست، حوزه ورزش و نیز سلامت جامعه دارای اهمیت خاصی است لذا ما نیز حساسیت های خاصی برای تردد و نگهداری این حیوان قائل هستیم.

وی گفت: از توان فنی خود برای برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی در جهت ارتقای صنعت پرورش اسب استفاده خواهیم کرد و تمام سعی ما بر این است تا این صنعت از حالت سنتی به صنعتی تغییریابد.

شریعتی با اشاره به اینکه  وظیفه خود می دانم که شرایط و بروکراسی اداری را به نحو مقتضی برای این صنعت به حداقل برسانم افزود: به همکارانم تاکید کرده ام در تصمیم گیری ها برای حوزه تولید حتما از تولیدکنندگان و فعالان این عرصه نظر خواسته شود و هر تصمیمی در این بخش ها با هماهنگی ذینفعان و فعالان آن گرفته شود.

مدیر کل دامپزشکی استان با بیان  اینکه بیماری مشمشمه یک بیماری خطرناک مشترک بین انسان و اسب  می باشد  افزود:انجام آزمایش مشمشه از تست مالئیناسیون به CFT تبدیل شده که به دلیل راحتی کار مورد استقبال اسب داران قرار گرفته است.

وی گفت: با استقبال از پیشنهاد کارت سلامت اسب، ما نیز به عنوان بخش دولتی اجرایی شدن آن را پی گیری خواهیم کرد.

دکتر محمد رشتی باف معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان نیز در این جلسه اظهار داشت: صدور گواهی و کد رهگیری لازمه دریافت مجوز حمل اسب می باشد و بایستی در این خصوص دقت لازم از سوی مالکین باشگاه ها انجام شود.

یاد آور می شود از ابتدای سال بیش از 1000 رأس تست مشمشه برای ایمن سازی صنعت اسب استان انجام شده که این مقدار بیش از 72درصد از پیش بینی اداره کل دامپزشکی استان بیشتر است.

انتهای پیام//ح.ص

دیدار مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی با هیات سوارکاری استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.