رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با تاکید بر پژوهش در مدیریت شهری گفت : باید از مجموعه متنوع دیدگاه های علمی برخوردار شویم و حرکت های مهمی را برای آینده کاشان پایه ریزی کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی رسول زاده رئیس شورای اسلامی شهر کاشان در آیین تقدیر مرکزپژوهش های شورای شهر کاشان از پژوهشگران برگزیده حوزه مدیریت شهری با تقدیر از زحمات دست اندرکاران فراخوان طرح های پژوهشی گفت: امروز مسایل پیش روی ما در مدیریت شهری شرایط و ویژگی های مختلفی از جمله گستردگی ، تنوع کار و پیچیدگی کار را پیدا کرده است.

وی این پیچیدگی و تنوع و گستردگی را در مسایل فرهنگی ، زیست محیطی و اقتصاد شهری با جمعیت فراگیر آن دانست و گفت : این موارد از موضوعات مهمی است که باید از نظر پژوهشی به آن توجه ویژه شود.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر کاشان ، از یک طرف تنوع و گستردگی آن قابل توجه است و از طرف دیگر  این مسائل آنچنان در هم تنیده و پیوسته است  که برای درمان هرکدام از آن باید سراغ مجموعه ای از مسائل مختلف از جمله مسائل فرهنگی اجتماعی گرفته تا بحران های زیست محیطی، افتصاد شهری و بحران های فراگیر جمعیتی رفت.

رسول زاده ، اظهارداشت : اصلی ترین ترفند و قوی ترین روش برای درمان مسائل شهری،آن است که بتوانیم به یک نقشه جامع مبتنی بر سبک زندگی ایرانی اسلامی دست پیدا کنیم و ضمن شناسایی مسائل پیش رو، افق های مطلوب زندگی شهری را طراحی کنیم.

وی ، افزود: بدین جهت باید در گام نخست به شناسایی ریشه مسائل موجود اقدام نمود و به هیچ عنوان از این کار صرف نظر نکرد و به طور همزمان به طراحی شاخصه های زندگی مطلوب اقدام کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با تاکید بر اینکه این دو مورد مستلزم استخدام نگاه علمی و دیدگاه همه جانبه نگر است ،گفت : اقدام شورای اسلامی شهر کاشان در راه اندازی مرکز پژوهش ها در همین مسیر قابل ارزیابی است.

به گفته رسول زاده ، فراخوان عمومی مقالات علمی درباره مسائل شهری که توسط مرکز پژوهش ها صورت گرفته و امروز در اجلاسیه آن به سر می بریم مسیر تازه ای را پیش روی ما گشوده است تا بتوانیم در مقام سیاست گذاری شهری، از مجموعه متنوع دیدگاه های علمی برخوردار شویم و حرکت های مهمی را برای آینده کاشان پایه ریزی کنیم.

وی تأکید کرد: اینک یک گام مهم دیگر باقیست که اگر از آن غفلت کنیم همه این تلاش ها ابتر و بی نتیجه خواهد ماند و آن تعامل تنگاتنگ پژوهشگران با مدیران شهری است تا بتوان نتایج پژوهش های علمی را در عرصه عمل پیاده سازی کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان یادآورشد: تجربه سالیان مدیریت نشان می دهد که عموما دست اندرکاران حوزه اجرا در مسائل شهری به تنهایی طاقت و یا علاقه مندی مصرف پژوهش های علمی را ندارند و باید حتما محققان از نتیجه اجرایی پژوهش هایشان حراست و صیانت کنند.

به گفته رسول زاده ، بنابراین لازم است بدنبال این جلسه کارگروه های چابکی تشکیل شود که فرایند تبدیل علم به طرح های شهری را راهبری نماید.

شایان ذکر است:  آیین تقدیر مرکزپژوهش های شورای شهر کاشان از پژوهشگران برگزیده حوزه مدیریت شهری با تجلیل ۱۲ نفر از پژوهشگران برتر در سالن دکتر قریب دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد.

انتهای پیام/م

تقدیر مرکزپژوهش های شورای شهر کاشان از ۱۲ پژوهشگر برگزیده حوزه مدیریت شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.