مدیر جهاد کشاورزی آمل از رصد و پایش ۲۵ فروشگاه سموم نباتی دیماه جاری در این شهرستان خبر داد.

سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به نقش مدیریت صحیح مصرف کود‌های شیمیایی و سموم در تولید غذای سالم و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، گفت: در یک اقدام مشترک طی ۴ برنامه زمانبندی شده به منظور پایش واحد‌های فروش سموم نباتی بازدید مشترک با شبکه بهداشت – اداره صنعت معدن و تجارت بازرگانی ونظام مهندسی این شهرستان در گشت مشترک به بازدید از فروشگاه‌های عرضه سموم نباتی این شهرستان پرداختند.

اسلامی هدف از پایش را جلوگیری از تولید و توزیع سموم ثبت نشده و تاریخ گذشته کنترل دفاتر وفاکتور فروش و حضور مسئول فنی در فروشگاه ذکر کرد و گفت:در خصوص پیگیری ترکیبات تقلبی که با نام شرکت‌های معتبر وارد بازار شده از قبیل کاربندازیم، آمیتراز، ایمیداکلروپراید، بردوسیف و آتلانتیس مورد رصد قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این شهرستان ۱۲۵ فروشگاه عرضه سموم نباتی بخش تعاونی و خصوصی وجود دارد: در این بازدید کارشناسان ۲۵ واحد فروش سموم و آفت کش‌ها را در سطح شهر مورد پایش قرار دادند.

اسلامی ادامه داد: اعلام هرگونه تغییر در بسته بندی و دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم و درج تاریخ تولید و انقضاء به روی بسته بندی الزامی است.

مدیر جهاد کشاورزی آمل گفت: فروش سموم تاریخ گذشته ممنوع بوده و توزیع کنندگان موظفند از توزیع آن خود داری نمایند و در صورت مشاهده برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.

انتهای پیام/ک


عرضه کنندگان سموم زیر ذره بین چند اداره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.