برداشت ۱۰۰ درصدی نارنگی از باغ‌های آمل

مدیر جهاد کشاورزی آمل از برداشت ۱۰۰ درصد نارنگی و ۸۵ درصد پرتقال در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با بیان این اینکه سطح زیرکشت انواع مرکبات در این شهرستان سه هزار و ۲۴۸ هکتار است، گفت: تاکنون ۱۰۰ درصد نارنگی و ۸۵ درصد پرتقال برداشت شده و مابقی درحال اتمام است.

وی افزود: ۶۴ هزار تن مرکبات از باغ‌های شهرستان آمل برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل گفت: این شهرستان با دو واحد سورتینگ صنعتی و سردخانه مجهز آمادگی کامل برای سورتینگ و نگهداری مرکبات شهرستان آمل و شهر‌های همجوار را دارد.

اسلامی افزود: با توجه به شرایط جوی مناسب، مدیریت صحیح باغداران و استفاده از کود‌های آلی و ریزمغذی، محصولات باغی به لحاظ کمی و کیفی از رشد خوبی برخوردار است.

 


بیشتر بخوانید: اعلام قیمت خرید مرکبات برای تنظیم بازار


وی به مدیریت صحیح مصرف کود‌های شیمیایی و سموم در تولید غذای سالم و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی اشاره کرد و گفت: به منظور جلوگیری از تولید و توزیع سموم ثبت نشده و تاریخ گذشته در اقدامی مشترک از سوی جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت و اداره صنعت معدن و تجارت، ۱۸ فروشگاه عرضه سموم نباتی در شهرستان آمل مورد رصد و پایش قرار گرفت.

اسلامی گفت: هرگونه تغییر در بسته بندی و دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم، غیر قانونی و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی الزامی است.

انتهای پیام/آ

برداشت ۶۴ هزار تنی مرکبات در باغات آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار