رئیس اداره ورزش و جوانان سروآباد از اجرای مرحله اول طرح ملی سنجش قامت زنان روستایی در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فهیم رحیمی رئیس اداره ورزش و جوانان سروآباد گفت: طرح ملی سنجش قامت زنان روستایی با هدف ارتقای سطح سلامت، رفع عارضه قامتی و ناهنجاری‌های حرکتی در بین زنان روستایی برگزار شد.

وی افزود: طرح ملی سنجش زنان روستایی شامل سنجش ناهنجاری‌های اسکلتی عضلانی از قبیل: کف پای صاف، کف پای گود، پای ضربدری، پای پرانتزی، لوردوز (کمر گود)، کمرصاف، کیفوز، شانه نامتقارن، شانه افتاده، شست کج، پاشنه چرخیده به داخل و خارج و لگن متمایل انجام می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان سروآباد یادآور شد: ۲ نفر از کارشناسان ورزشی این اداره در روستا‌ها زنان جامعه هدف را شناسایی و حرکات اصلاحی، تست‌های سنجش و راهکار‌های داشتن سلامت کامل جسمی را به آنها آموزش دادند.

وی اضافه کرد: در مرحله اول اجرای این طرح ۲ روستای احمدآباد و انجمنه از توابع بخش مرکزی این شهرستان انتخاب شدند و ۱۲۰ زن روستایی در این روستا‌ها مورد سنجش و ارزیابی این طرح قرار گرفتند.

رحیمی یادآور شد: مرحله اول اجرای طرح ملی سنجش قامت زنان روستایی اوایل دی ماه آغاز و روز گذشته پایان یافت و در مرحله دوم نیز در سایر روستا‌های شهرستان طرح اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبار اجرای این طرح توسط اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان تامین شده است، تاکید کرد: در اجرای طرح ملی سنجش قامت زنان روستایی که با همکاری بخشداری، دهیاران و شورا‌های اسلامی انجام شد، بانوان رده سنی ۲۰ تا ۵۰ سال مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرند.

رحیمی گفت: زنان روستایی که بیشتر در کار‌های کشاورزی، دامداری، باغداری و سایر مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند در معرض آسیب‌های جدی ناشی از ناهنجاری بدنی قرار دارند لذا در اجرای این طرح حرکات اصلاحی و ورزش‌های متناسب با نوع فعالیت آن‌ها برای حفظ سلامت و همچنین برای جلوگیری از توسعه و پیشرفت ناهنجاری ارائه می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان سروآباد اظهار داشت: در پایان این طرح بانک اطلاعاتی کامل از اجرای طرح به اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان برای جمع بندی و اعلام نتیجه ارسال می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

طرح ملی سنجش قامت زنان روستایی در سروآباد اجرا می شود

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.