رئیس شبکه بهداشت و درمان مریوان گفت: با تلاش بی وقفه و حضور به موقع کادر درمانی و تخصصی بیمارستان‌های بوعلی و فجر این شهرستان، زن ۳۳ ساله که برای زایمان مراجعه و دچار مشکل قلبی شده بود، از مرگ نجات یافت.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،ایوب غلامی رئیس شبکه بهداشت و درمان مریوان گفت: روز گذشته خانم بارداری برای انجام زایمان به بیمارستان بوعلی مراجعه کرد و ۱۰ ساعت پس از عمل سزارین و بدنیا آوردن فرزندان خود (دو قلوزایی) دچار عارضه (acute decompensated HF نارسایی حاد جبران نشده قلبی) بعد از زایمان شد.

وی افزود: بلافاصله بعد از انجام مشاوره داخلی و قلب و انجام اکو کاردیو گراف در اورژانس، بیمار از بیمارستان بوعلی با همراهی متخصصان بیهوشی، قلب و زنان به بخش ICU بیمارستان فجر منتقل  و بلافاصله لوله گذاری انجام شد و زیر دستگاه ونتیلاسیون قرار گرفت.

غلامی تاکید کرد: بلافاصله اقدامات اورژانسی برای بیمار توسط تیمی متشکل از ۲ متخصص قلب، ۲ متخصص زنان و زایمان، ۲ متخصص بیهوشی، یک متخصص داخلی، پرسنل درمانی بخش، مدیران درمانی بیمارستان‌های بوعلی و فجر شروع شد.

وی گفت: مراقبت‌های ویژه درمانی و پرستاری برای بیمار با حضور متخصصان انجام و با تمام این اقدامات بدلیل عوارض بوجود آمده بیمار در ساعت ۲۲ شب دچار ایست قلبی شد و بلافاصله عملیات احیا برای نجات او آغاز شد.

غلامی اظهار داشت: با تلاش کادر درمانی بیمار احیا شد و تا ساعت ۹ صبح امروز به صورت مستمر تحت نظر کادر درمانی متخصص قرار داشت و ساعت ۱۱ بعد از بهبود وضعیت بالینی و برگشت هوشیاری Extuob شده و هم اکنون با وضعیت خوب در بخش‌ای سی یو بستری است.

وی یادآور شد: هماهنگی، همدلی تیم کامل درمانی با احساس مسئولیت بالا و مشاوره تلفنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در طول زمان مراقبت از جمله دلایل نجات جان این مادر جوان بود که نشان دهنده مسئولیت پذیری کادر درمانی است.

انتهای پیام/م

منبع:ایرنا

برچسب ها: حوادث ، امدادو نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.