معاون استاندار خراسان رضوی؛

برگزاری جشنواره فروش لوازم خانگی در روز‌های پایانی سال در مشهد

معاون استاندار خراسان رضوی گفت:برای کمک به مردم و کاهش قیمت لوازم خانگی جشنواره فروش امسال در مشهد برگزار می شود.

برگزاری جشنواره فروش لوازم خانگی در روز‌های پایانی سال در مشهدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، قربان میرزایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی دوشنبه شب در حاشیه گشایش بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی مشهد در جمع خبرنگاران گفت: امسال به نام 'حمایت از کالای ایرانی' نامگذاری شده و این مهم تکلیف ما را در قبال تولید کنندگان سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به تولید لوازم خانگی خوش نام با نشان‌های تجاری موفق در خراسان رضوی و ایران تصریح کرد: این محصولات از نظر کیفیت بسیار مرغوبیت داشته و قابل رقابت با برند‌های معتبر جهانی هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی که فشار‌های اقتصادی و تحریم‌ها بر کشور تحمیل شده است، تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه، ثبت سفارش برای واردات مواد اولیه و همچنین عرضه کالا با مشکل مواجه هستند و دولت کاملا شرایط آن‌ها را درک می‌کند.

میرزایی افزود: دولت خود را موظف می‌داند از تولیدکنندگان داخلی حمایت کند لذا در حد توان سعی می‌کند از واردات کالا‌هایی که در داخل ایران تولید می‌شود، جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی بدهی‌های معوق بانکی، بیمه تولیدکنندگان و افزایش هزینه‌های تولید شرایط را برای تولید کنندگان دشوار کرده است و کارگروه 'تسهیل و رفع موانع تولید' در استان‌ها با اختیاراتی که دارد، در تلاش است مشکلات آن‌ها را رفع کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: در نتیجه افزایش نرخ ارز طی ماه‌های گذشته، قیمت تمام شده لوازم خانگی افزایش یافت و باعث افزایش ۱۵۰ درصد نرخ آن‌ها شد.

میرزایی افزود: بهتر است دولت تدبیری بیاندیشد که قیمت مواد اولیه برای تولید لوازم خانگی در کشور کاهش یابد تا منجر به کاهش قیمت تمام شده گردد.
 
انتهای پیام//ف.ح
 

برپایی نمایشگاه لوازم خانگی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.