جزییات دیدار سفیر ایران در لهستان با معاون وزیر خارجه این کشور

سفیر ایران در ورشو در ملاقات با معاون وزیر خارجه لهستان نگرانی تهران از برگزاری نشست ضد ایرانی در ورشو را اعلام کرد.

جزییات دیدار سفیر ایران در لهستان با معاون وزیر خارجه این کشوربه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «مسعود ادریسی کرمانشاهی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ورشو روز گذشته (دوشنبه) در ملاقات با «ماچی پرز میسلاولانگ» معاون وزیر خارجه لهستان نگرانی جدی جمهوری اسلامی ایران از برگزاری کنفرانسی با موضوع امنیت و ثبات در خاورمیانه در ماه فوریه در ورشو را ابراز کرد.

وی در این دیدار اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران چنین کنفرانسی را بر خلاف امنیت ملی خود دانسته و آن را یک رفتار خصمانه که می‌تواند بر روابط دیرینه دو کشور تاثیر بسیار منفی داشته باشد، می‌داند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات از لهستان خواست که مورد سوءاستفاده ایالات متحده قرار نگیرد و نسبت به لغو برگزاری این نشست اقدام کند.

همچنین وزارت امور خارجه لهستان نیز در این باره با اشاره به دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه لهستان اعلام کرد: در این دیدار که به درخواست طرف لهستانی برگزار شده، طرفین در مورد «نگرانی‌های ایران در ارتباط با کنفرانس "ایجاد صلح و ثبات در خاورمیانه"» که قرار است ماه آینده در شهر ورشو برگزار شود، بحث کرده‌اند.

در بیانیه وزارت خارجه لهستان آمده است: «دو طرف توافق کردند که به این گفت‌وگو ادامه دهند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار