رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: دامداران باید برای جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی از خرید هرگونه دام فاقد گواهی بهداشتی خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،بایزید حسن پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: ویروس عامل بیماری تب برفکی با آغاز موج سرما شروع به فعالیت و تکثیر نموده و باعث ایجاد خسارات اقتصادی جبران ناپذیر بر سرمایه‌ های دامی می‌شود.

حسن پور، با بیان اینکه رعایت اصول و ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای، یکی از موارد اصلی در کنترل و پیشگیری از ابتلای دا‌مها به بیماری تب برفکی است، افزود: دامداران این شهرستان باید از خرید و انتقال هرگونه دام فاقد گواهی بهداشتی خودداری کرده و در صورت خرید دام، آنها را دست کم به مدت دو هفته در محل جداگانه‌ای نگهداری و درصورت مشاهده علایم مشکوک به این بیماری از ورود دامها به دامداری جلوگیری کنند.

وی، با اشاره به اینکه دامداران باید حوضچه‌های ضدعفونی در محل ورودی دامدار‌یها را فعال کنند، افزود: دامداران باید از ورود افراد متفرقه به دامداریهای خود جلوگیری کرده و از رهاسازی فضولات دامی در اطراف دامداری و روستا‌ها خودداری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد اضافه کرد: دامداران در صورت مشاهده هرگونه علایم بیماری تب برفکی نظیر آبریزش از دهان، لنگش، زخم، و تاول در دهان، لثه، زبان و سم و تلفات دامهای جوان مراتب را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ع

تب برفکی در دام های سنگین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.