شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در خصوص شیوع تب برفکی هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد با اشاره به شیوع بیماری تب برفکی در برخی استان‌های همجوار، نسبت به شیوع این بیماری به دامداران این منطقه هشدار داد و از آنان خواست اقدامات پیشگیرانه و قرنطینه‌ای را انجام دهند. 

بایزید حسن پور افزود: دامداران این شهرستان باید از خرید و جابجایی هرگونه دام بدون گواهی بهداشتی خودداری کرده و در صورت خرید دام، آن‌ها را دست کم به مدت دو هفته در محل جداگانه‌ای نگهداری کنند تا در صورت مشاهده علایم مشکوک به این بیماری، از وارد کردن آن‌ها به دامداری پرهیز کنند.

حسن پور، با تأکید بر احداث حوضچه‌های ضدعفونی در ورودی دامداری‌های منطقه افزود: دامداران همچنین باید از ورود افراد متفرقه به دامداری‌های خود جلوگیری کرده و از رهاسازی فضولات دامی در اطراف دامداری و روستا‌ها خودداری کنند.

وی، همچنین به دامداران توصیه کرد: از تردد غیرضروری در میادین دام و مراکز جمع آوری شیرخودداری کرده و در هنگام ورود به دامداری نسبت به تعویض لباس و کفش اقدام کنند.

حسن پور اضافه کرد: دامداران در صورت مشاهده هرگونه علایم بیماری تب برفکی نظیر آبریزش از دهان، لنگش، زخم، و تاول در دهان، لثه، زبان و سم و تلفات دا‌مهای جوان مراتب را به شبکه دامپزشکی مهاباد اطلاع دهند و با مأموران اعزامی دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در ادامه با اشاره به اجرای دو مرحله مایه کوبی تب برفکی در مهاباد اضافه کرد: مرحله سوم مایه کوبی دام‌های سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی اوایل بهمن ماه در واحد‌های دامداری و مناطق روستایی این شهرستان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ج

هشدار به دامداران مهابادی در خصوص شیوع تب برفکی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.