به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، مرکز آمار ایران در گزارشی، وضع مصرف برخی از اقلام خوراکی افراد ١٥ ساله و بیشتر در سال ١٣٩٦ را اعلام کرد.
٩.٧٨ درصد افراد ١٥ ساله و بیشتر، در هفته شیر مصرف میکنند. این درصد برای نوشابه ۸.۵۴ درصد است.
٤.٩٨ درصد افراد ١٥ ساله و بیشتر در سال ١٣٩٦ در هفته میوه مصرف می کنند.
حدود ٢٤ درصد از افراد ١٥ ساله و بیشتر در سال ١٣٩٦ در ماه ماهی مصرف نکردهاند. در حالی که ٤٨ درصد از فست فود و ٤١ درصد غذای بیرون از منزل مصرف کرده بودند.
همچنین این مرکز، طرح فرهنگ رفتاری خانوار در سال ١٣٩٦ را نیز بررسی کرد.
بر این اساس، تماشای ویترین فروشگاههای پوشاک با ٨١.٥ درصد بیشترین روشی بوده است که افراد ١٥ ساله و بیشتر اظهار کردند که پوشاک خود را با توجه به آن انتخاب کرده اند.
١.٣ درصد بر اساس تبلیغات محیطی، ٧ درصد بر اساس پیشنهاد دوستان و نزدیکان، ٦.٢ درصد مطابق مد در جامعه، ٠.٧ درصد با توجه به شبکههای اجتماعی، ٠.١ درصد بر اساس برنامههای ماهوارهای و ٣.٣ درصد به سایر روشها پوشاک خود را انتخاب کرده اند.
اولویت ٣٤.٤ درصد از افراد ١٥ ساله و بیشتر در خرید پوشاک، پوشاک تولید داخل و ٧.٦ درصد پوشاک خارجی بوده است.
برای ٥٨ درصد افراد نیز اولویت خاصی بین پوشاک داخلی و خارجی وجود ندارد.
انتهای پیام/