فرانسه با انتشار بیانیه‌ای به‌مناسبت سومین سالروز آغاز روند اجرایی برجام، ضمن اتهام‌زنی علیه کشورمان، مدعی حمایت کامل از این توافق شد.

تکرار اتهام‌زنی‌ها و وعده‌های توخالی در بیانیه فرانسه به‌مناسبت سومین سالروز اجرای برجامبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فرانسه امروز (چهارشنبه)، با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت سومین سالروز آغاز روند اجرایی برجام، ضمن اتهام‌زنی علیه کشورمان، مدعی حمایت کامل از این توافق شد.

در این بیانیه که در پایگاه اینترنتی سفارت فرانسه در تهران، قرار گرفته، آمده است: « ۱۶ ژانویه سال ۲۰۱۹، سومین سالروز اجرای توافق هسته‌ای ایران (برجام) است. در این روز، فرانسه، بار دیگر بر حمایت کامل از برجام تأکید می کند».

این بیانیه می‌افزاید:
"این توافق، که تحت عنوان قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد به طور متفق القول تصویب شد، یکی از اجزای کلیدی رژیم منع اشاعه و عامل مهمی در (حفظ) امنیت منطقه ای و بین المللی است.

همانطور که آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه ترین گزارش خود در ۱۲ نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، تأیید کرده است برجام با تضمین اینکه برنامه هسته ای ایران صلح آمیز باقی خواهد ماند، در حال دستیابی کامل به اهدافش است.

فرانسه بر اهمیت لغو تحریم ها که طبق توافق هسته ای صورت گرفت و عزم خود برای محافظت از آزادی فعالیت های اقتصادی در تجارت مشروع با ایران، طبق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت و قوانین اروپایی تأکید می کند. در همین راستا، فرانسه از استفاده اتحادیه اروپا از «قانون مسدودکننده» که به تازگی به روزرسانی شد، استقبال و بار دیگر بر ایفای نقش فعال در تروئیکای اروپایی و همکاری با اتحادیه اروپا برای ایجاد سازوکار اجرایی ویژه به منظور تسهیل نقل و انتقالات (مالی) و تضمین بهره مندی مردم ایران از تجارت (با کشورهای اروپایی) تأکید می کند."

در ادامه این بیانیه نیز اتهام‌زنی مقامات غربی علیه کشورمان تکرار شده و آمده است: فرانسه ضمن اولویت بخشیدن به حفظ برجام در رویکرد خود، یادآوری می کند متعهد به رویکردی جامع است که توسط تروئیکای اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) پیشنهاد شده است. رویکردی که مبتنی بر نظارت بلندمدت بر برنامه هسته‌ای ایران و محدودیت برنامه‌های موشک بالستیک و فعالیت های بی‌ثبات‌کننده این کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۶ دی ۱۳۹۷
نقش وزارت خارجه این وسط چیه،،چرا پاسخ یاوه گویی ها و گستاخی های فرانسویها داده نمیشه
Qatar
سعید
۲۰:۵۴ ۲۶ دی ۱۳۹۷
جا داره وزارت خارجه ما از همین بیانیه استفاده کنه و به فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی یاداور بشه که ایران با حسن نیت به در این مدت سه سال بطور یک جانبه مفاد برجام را کاملا عملیاتی کرده در صورتی که طرف اروپایی هنوز به ژس دیپلوماتیک اکتفا کرده است
آخرین اخبار