مراسم اختتامیه اولین دوره آموزش تخصصی و مدیریتی فراهم آوری اعضای پیوندی عصر امروز در سالن اجتماعات مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : برگزاری دوره آموزش تخصصی و مدیریتی فراهم آوری اعضای پیوندی بسیار مفید و کاربردی بود و از اساتید و بانیان این دوره دکتر شادنوش، دکتر نجفی زاده، دکتر قبادی و عوامل اجرایی انجمن اهدای عضو ایرانیان تشکر می‌کنم.

وی گفت : برگزاری چنین برنامه‌ای با این حجم و وسعت و تعداد شرکت کننده زیاد در دانشگاه کم سابقه بوده است.

روشنی افزود : در مراسم افتتاحیه این دوره امام جمعه کرمانشاه، امام جمعه اهل تسنن، بزرگان اهل حق و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و از این عزیزان در جهت ترویج فرهنگ حسنه اهدای عضو طلب یاری کردیم.

قبادی نایب رییس هیات مدیره انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت : در این دوره ۲۰۷ شرکت کننده حضور داشتند که ۱۹۳ نفر موفق به دریافت گواهینامه شدند که شامل ۱۳۳ کوردیناتور، ۲۲ مترون، ۴۵ روانشناس و مددکار و ۷ پرسنل اتاق عمل بود و مجموعا ۹۶ ساعت تدریس صورت گرفت.

وی گفت : این دوره در کرمانشاه به لحاظ نظم و فراهم بودن شرایط برگزاری دوره بی نظیر بود که از رییس دانشگاه و دست اندرکاران برگزاری این دوره به سبب میزبانی بسیار خوب سپاسگزاری می‌کنم

قبادی افزود : میانگین نمرات ۱۱ آزمون برگزار شده در این دوره ۸۸ بود که تا کنون هیچ استانی موفق به کسب این نمره نشده است.

وی افزود : هدف از برگزاری این دوره آموزش روش‌های نوین فراهم آوری اعضای پیوندی، فعال سازی مراکز، پیاده سازی و اجرای همه جانبه طرح NPOM، ریشه یابی مشکلات موجود و ارائه راهکار مناسب، پشتیبانی و نظارت دراز مدت بر اجرای اصولی طرح و توجیه ستادی نهاد‌های مرتبط و همراه نمودن آنان بود.

قبادی گفت : از ماه‌ها قبل از دوره نقشه راه، طراحی و بر اساس آن برنامه کارگاه و نیرو‌های مورد نیاز پیش بینی شد.

وی گفت : در حاشیه برگزاری این دوره جلسات متعددی با مسئولین استان در جهت فرهنگ سازی ترویج اهدای عضو مثل دیدار با ریاست دانشگاه، جلسه با متخصصین پیوند قلب و کلیه، دیدار با مدیر کل صدا و سیما، جلسه تاسیس شعبه، جلسه هسته پژوهشی، جلسه با سازمان‌های مردم نهاد و حضور در برنامه‌های متعدد صدا و سیما برگزار شد.

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری دوره آموزش تخصصی و مدیریتی فراهم آوری اعضای پیوندی

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.