به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه نخستین همایش ملی همیار مشاور با بیان اینکه بیش از ۷ میلیون دانش آموز در مسابقات فرهنگی و هنری شرکت کردند بر مشارکت حداکثری دانش آموزان در برنامههای فرهنگی مدارس تاکید کرد و گفت: برنامه همیار مشاور نیز با افزایش مهارت هم زیستی و همدلی در بین دانش آموزان میتواند با مهارت محور بودن نشاط و شادابی را در مدارس گسترش دهد.
وی از مشارکت ۲ میلیون دانش آموز در طرح پرسش مهر خبرداد و افزود:یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش توانمندسازی دانشآموزان در حوزههایی است که ممکن است آسیب را به همراه داشته باشد.
رمضانی گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به روشنی اشاره شده است که باید از ظرفیت دانش آموزان در شرایط حاد جامعه بهره ببریم.
مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش به اهمیت پرورش نسل آینده در نظام آموزشی اشاره کرد و افزود: با برنامهریزی مناسب و هزینههایی که در حوزههای فرهنگی و هنری صورت میگیرد باید برگشت سرمایههای انسانی را به جامعه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه باید نیاز دانش آموزان را در اجرای برنامههای مختلف فرهنگی و هنری مورد توجه قرار داد، گفت: با برپایی کارگاههای آموزشی مناسب و بهره مندی از سیاستهای کلان مشاورهای آسیبهای موجود در مدارس را شناسایی و در جهت رفع آن برآییم.
مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه با تشکیل دبیرخانه همیار مشاور درمازندران نگاه تشکیلاتی مثبتی به این مجموعه صورت گرفت، گفت: نقش همیاران مشاور در افزایش سطح سلامت روان در مدارس بسیار پر اهمیت است.
وی با ابراز خرسندی از استقبال طرح همیار مشاور توسط دانشآموزان در مدارس کشور این طرح را مثبت ارزیابی کرد و افزود: هدف از گردآوری مسئولان همیار مشاور کشور در این همایش ملی ایجاد تشکلی ساختارمند و منسجم در مدارس است.
شکوهی با بیان اینکه همیاران مشاور میتوانند کاستیهای ارتباطی بین دانشآموزان و مشاوران مدارس را کمرنگ کنند و پل ارتباطی خوبی بین مشاوران مدارس باشند، گفت: همیار مشاور در حوزههای روانی و اجتماعی در مدارس نقش آفرین است. طرح همیار مشاور میتواند نوع دوستی، محبت و صداقت را در میان دانش آموزان ترویج دهد و نظام رفتاری دانش آموزان را بهبود بخشد.
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش به وجود برخی کاستیها در طرح همیار مشاور اشاره کرد و با بیان اینکه این کاستیها مسئولیت ما را در قبال ترمیم این ضعفها بیشتر میکند، افزود: ظرفیت مهم فرهنگیان در جامعه و ساختار اعتمادبخشی گستردهای که این قشر دارد میتواند فضای عمومی جامعه را بهبود بخشیده و آسیبهای جامعه را به حداقل برساند.
وی با بیان اینکه طرح همیار مشاور مانند نهالی تازه است که نیاز به حمایت دارد، افزود: حمایتهای جدی تمامی همکاران برای اجرای بهتر این طرح در مدارس و مشارکت دانش آموزان در امر مشاوره به همسالان میتواند آرامش در سطح مدارس و خانوادهها را در پی داشته باشد و آسیبهای رایج در بین دانش آموزان را کاهش دهد.
۲۵۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از این میان ۱۱ مقاله به عنوان مقالات برتر و ۴۰ مقاله به عنوان ارائه پوستر انتخاب شد.
انتهای پیام/آ