تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام که قرار بود در مسابقات جام باشگاه‌های جهان حضور پیدا کند به یکباره از این مسابقات حذف شد!

واکاوی حذف پترو از جام باشگاه‌های جهان/ سهمیه‎‌ای که سوخت!به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام، نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا بود و توانست در این مسابقات به قهرمانی رسیده و سهمیه مسابقات جام باشگاه‌های جهان را از آن خود کند.

پیش از این اعلام شده بود که تیم پتروشیمی با تمام توان و قدرت راهی این مسابقات خواهد شد، اما همزمانی این مسابقات با پنجره ششم انتخابی جام جهانی ماجرا را به شکل دیگری تغییر داد و صحبت‌هایی شنیده شد مبنی بر اینکه تیم پتروشیمی به دلایلی از مسابقات جام باشگاه‌های جهان کنار گذاشته شده است.

شنیده‌ها حاکی از این است که فدراسیون بسکتبال ایران زمانی که از همزمانی این دو مسابقه مطلع می‌شود، به فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) نامه‌ای می‌نویسد و خواستار تغییر زمان برگزاری این رقابت‌ها می‌شود، اما فیبا نه تنها با این خواسته فدراسیون ایران موافقت نکرده، بلکه تیم پتروشیمی (نماینده ایران و آسیا) را از لیست تیم‌های شرکت کننده کنار می‌گذارد.

زمانی که مسئولان پتروشیمی از این موضوع خبر دار می‌شوند بلافاصله نامه‌ای به فدراسیون جهانی زده و عنوان می‌کنند که آماده حضور در مسابقات هستند، اما فدراسیون جهانی این درخواست را نپذیرفته و تیم پترو شیمی به همین سادگی از مسابقات کنار گذاشته می‌شود. این عدم هماهنگی در نهایت به ضرر تیمی شد که با شایستگی توانسته بود صاحب سهمیه جام باشگاه‌های جهان شود.

اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که مسئولان فدراسیون چرا به طور سرخود و بدون اطلاع باشگاه پتروشیمی با فدراسیون جهانی نامه نگاری کرده و این سهمیه را سوزانده است؟ به نظر می‌رسد از آنجایی که پتروشیمی بازیکنان ملی پوش زیادی از جمله بهنام یخچالی، روزبه ارغوان، میثم میرزایی و ... را در اختیار دارد و تیم ملی به این بازیکنان در مسابقات انتخابی جام جهانی نیاز دارد، دست به این اقدام زده است.

یاوری: هنوز پیگیری پس گرفتن سهمیه هستیم!

شاپور یاوری، مدیر عامل باشگاه پتروشیمی بندر امام، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره اتفاقات رخ داده و حذف تیمش از مسابقات جام باشگاه‌های جهان گفت: اتفاقی که رخ داد برای ما هنوز مبهم است و دلایل آن را نمی‌دانیم. با این حال ما هنوز در تلاش هستیم مسئولان فیبا را راضی کنیم و به این مسابقات برویم، اما نامه‌ای به دست ما رسیده و عنوان شده که تیم ما کنار گذاشته شده است. تاکنون مکاتبات ما برای شرکت در این رویداد جهانی کارساز نبوده است، ولی همچنان پیگیر هستیم، ضمن این‌که فدراسیون هم در حال تلاش است.

عماری: فدراسیون مقصر نیست!

مسعود عماری، دبیر فدراسیون بسکتبال درباره این اتفاقات و ماجرا مکاتبات اداری فدراسیون ایران با فدراسیون جهانی، نیز این جمله را عنوان می‌کند که «فدراسیون هیچ تقصیری در حذف پتروشیمی از این رقابت‌ها نداشت و ما فقط درخواست تغییر زمان مسابقات را با توجه به پنجره ششم جام‌جهانی به فیبا اعلام کردیم. ما تنها نامه‌ای به فیبا داده بودیم که با توجه به پنجره ششم انتخابی جام جهانی و مسافت طولانی ایران تا برزیل در زمان برگزاری مسابقات تجدیدنظر کنند. فیبا هم در جواب این نامه گفته بود که یک روز زودتر، بلیت نمایندگان ایران برای بازگشت تهیه می‌شود، اما نمی‌دانم چرا پتروشیمی از این مسابقات کنار گذاشته شد و مشخص نیست دلیل اصلی این اتفاق چیست.»

با تمام این تفاسیر به نظر می‌رسد تیم پتروشیمی به همین راحتی حضور در مسابقات مهم جام باشگاه‌های جهان را از دست داده است و نمیتواند در این رقابت‌ها شرکت کند. فدراسیون خودش را در این رابطه مقصر نمی‌داند و باشگاه پتروشیمی نیز برای حل و فصل این ماجرا توانایی کافی ندارد. البته صحبت‌هایی نیز مطرح شده که فدراسیون جهانی برای برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های جهان تصمیم دارد به روش سال‌های قبل و با چهار تیم این رقابت‌ها را برگزار کند، اما هنوز دلایل اصلی و واقعی حذف پتروشیمی از این مسابقات مبهم است و پاسخگویی درستی در این باره صورت نگرفته است.


بیشتر بخوانید:

قهرمانی پتروشیمی در نیم فصل / ذوب آهن و شیمیدر به پیروزی رسیدند

حضور یخچالی در تمرینات تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام


انتهای پیام/

ماجرای حذف تیم پتروشیمی از جام باشگاه‌های جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار