معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در سواد آموزی از هنگامی که فعالیت‌ها برای جذب افراد بی سواد شروع می‌شود تا پایان، تبلیغات نقش اساسی دارد.

در حوزه سوادآموزی تبلیغات نقش اساسی دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا دانش فر در نشستی با رئیس و کارشناسان اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در حوزه سوادآموزی عمده کار روابط عمومی تبلیغات است افزود: روابط عمومی ای موفق‌تر است که بتواند به شیوه‌ای درست با مخاطبان، افکارعمومی و سازمان ارتباط برقرار کند.

وی با ضروری دانستن اصلاح برخی شیوه‌ها در فعالیت روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استان، تصریح کرد: از آن جا که فعالیت‌های تبلیغی بخش محسوس کار روابط عمومی می‌باشد تبلیغات درست و به جا می‌تواند به روشن شدن افکار عمومی کمک کند.

معاون سواد آموزی استان به دو چالش مهم حوزه سواد آموزی استان اشاره نمود و ادامه داد:کمبود شدید نیروی انسانی کیفی و منابع اعتباری دو مانع جدی برای مبارزه با بی سوادی در استان می‌باشد.

دانش فر بیان داشت: می توان بر بسیاری از چالش‌ها و کمبود‌ها با کمک فعالیت‌های تبلیغی روابط عمومی، حوزه رسانه‌ای و صداوسیمای مرکز بوشهر فایق آمد.

وی خواستار جایگزینی نگاه چند جانبه گرایی به جای یک طرفه محوری در خبررسانی روابط عمومی شد و عنوان کرد:اگر فعالیت اطلاع رسانی روابط عمومی‌ها بر پایه چند جانبه گرایی با نقش مخاطب، افکار عمومی، کارکنان، مسئولین سازمان و عموم مخاطبان چند سویه باشد می‌تواند از آسیب‌ها جلوگیری کند.

معاون سواد آموزی استان با توصیف روابط عمومی به عنوان یک پل ارتباطی مناسب بین مدیریت، کارکنان و عموم مخاطبان یک دستگاه اداری، افزود:روابط عمومی باید طرح ها، پیشنهاد‌ها ونظرات مجموعه اداری- کارشناسی را در قالب خبر‌های تحلیلی برای کمک در تصمیم سازی و تصمیم گیری درست مدیریت عالی دستگاه فرهنگی استان منتقل کند.

دانش فر افزود: در استان بوشهر به هسته سخت سواد آموزی رسیده ایم، زیرا ۳ درصد باقی مانده بی سوادان جزو افراد‌ی هستند که به دلیل سن بالا و مشکلات شغلی برای باسواد شدن به شدت مقاومت می‌کنند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان نیز در این نشست با سخت توصیف نمودن کار برای با سوادی یک فرد بی سواد، بیان داشت: فعالیت‌ها در حوزه سوادآموزی بدلیل مخاطبان نامشخص بسیار سخت از کار در مدارس می‌باشد.

مجید اجرایی افزود: در مدارس دانش آموز، کلاس و همه لوازم آموزش مهیا است و کافیست تا معلم برای تدریس در کلاس حاضر شود؛ حال آن که در سوادآموزی نه سوادآموز معین و نه کلاس مشخص است.

وی با بیان اینکه استان ظرفیت‌های زیادی برای یاری رسانی تبلیغی به حوزه سواد آموزی دارد؛ گفت: صداوسیمای مرکز استان می‌تواند با تبلیغات صحیح برای روی آوری بی سواد به کلاس‌های سوادآموزی به طور جدی ورود نماید.

انتهای پیام/م

امروزه با روابط عمومی شهروند محور مواجه هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.