مودودی، گفت: سازمان توسعه تجارت در خصوص بازگشایی سایت ثبت سفارش واردات خودرو تا سال ۹۸ هیچ برنامه‌ای ندارد.

افزایش ۹۷ برابری مراکز نمایشگاهی بعد از انقلاب/برنامه‌ای برای بازگشایی سایت ثبت سفارش خودرو نداریمبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه نشست خبری توانمندی‌های صادراتی مبلمان ایران، گفت: باید یک تشکل فراگیر در صنعت نمایشگاه ایجاد شود که بتواند نگاه عمومی را به این صنعت ارتقا دهد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، افزود: صنعت نمایشگاهی یک بازیگر برای معرفی محصولات و توانمندی‌های کشور به فعالان داخلی و بین المللی است.

وی ادامه داد: متأسفانه بحث کمیت هم اکنون یکی از شاخصه‌های مهم اندازه‌گیری و ارزیابی نمایشگاه‌هاست که دستخوش تغییر است و بر اساس کیفیت باید این ارزیابی‌ها صورت بگیرد.

مودودی گفت: صنعت نمایشگاه مهم‌ترین ابزار برای نشان دادن توانمندی‌های کشور و تولیدکنندگان است و ارتباط مهمی با بخش برندسازی دارد و اگر توجه نشود ما نمی‌توانیم برند‌های کشور را به دنیا معرفی کنیم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، تصریح کرد: با ظرفیت‌های تولیدی و انسانی که در کشور وجود دارد، همیشه در برندسازی با مشکل مواجه بودیم و صنعت نمایشگاه می‌تواند کمک کند تا برند محصولات ایرانی مقابل چشمان خارجی‌ها قرار گیرد.

مودودی گفت: در حال حاضر مخاطبان نمایشگاه‌ها به صورت عام هستند و باید برنامه ریزی شود تا نسبت به برگزاری هر نمایشگاه مخاطبان خاص آن صنعت هم بیشترین بازدید را داشته باشند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با توجه به چهل سالگی انقلاب بیان کرد: کشور تا قبل از انقلاب اسلامی تنها یک سایت نمایشگاهی داشت، ولی در حال حاضر بیش از ۹۷ سایت ایجاد شده است.

وی گفت: قبل انقلاب فضای نمایشگاهی حدود ۳۵ هزار مترمربع بود و در حال حاضر این فضا به بیش از ۴۰۰ هزار مترمربع رسیده است.

مودودی ادامه داد: در بحث عنوان نمایشگاهی تا سال ۱۳۵۷ حدود ۶ عنوان نمایشگاه برگزار شده بود، ولی به لطف انقلاب اسلامی در حال حاضر بیش از ۸۰ عنوان در حال برگزاری است.

وی گفت: میانگین مشارکت تا قبل از انقلاب کمتر از ۱۰۰۰ مشارکت کننده بود، ولی هم اکنون به ۲۶ هزار مشارکت رسیده است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، تصریح کرد: تا سال ۵۷ تعداد نمایشگاه‌های خارجی پنج عنوان بود، ولی اکنون ۱۰ عنوان است که البته راضی کننده نیست و در این بخش باید فعالیت بیشتر شود.

برنامه‌ای برای بازگشایی سایت ثبت سفارش خودرو  نداریم

مودودی گفت: سازمان توسعه تجارت در خصوص  بازگشایی سایت ثبت سفارش واردات خودرو تا سال ۹۸ هیچ برنامه‌ای ندارد.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در مورد تعیین تکلیف خودرو‌های دپو شده در گمرکات کشور اظهار کرد: برای این خودرو‌ها هزینه‌هایی صورت گرفته و ارز کشور صرف واردات آن شده و حتی مشتریانی در داخل کشور بابت خرید آنها پول پرداخت کرده‌اند و منتظر ترخیص خودرو‌های خود از گمرکات هستند، بنابراین جدای از مباحث مربوط به تخلف یا عدم تخلف واردکنندگان باید موضوع ترخیص این خودرو‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان توسعه تجارت پیگیری‌های لازم را انجام داده است، گفت: بنابراین با مطرح کردن موضوع ترخیص خودرو‌های دپو شده در گمرکات کشور هیئت دولت در این خصوص مصوبه‌ای داشت، اما هنوز در مورد تاریخ ورود خودرو‌ها به کشور اختلاف نظر وجود دارد.

مودودی تصریح کرد: از طرف بانک مرکزی موضوعی در مورد انتقال ارز حاصل از واردات این خودرو‌ها مطرح شده که جای بحث و بررسی دارد که این موضوع شامل خودرو‌هایی شود که قبل از مرداد وارد شده‌اند یا اینکه بعد از خرداد وارد گمرکات کشور شده‌اند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: بررسی‌های کارشناسی در این خصوص در حال انجام است و در صورت حصول نتیجه نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار