از ابتدای سال ۹۷:

گرد و غبار در ۵۳ روز از هوای چهارمحال و بختیاری

از ابتدای امسال تا کنون، ۵۳ روز از هوای استان چهارمحال و بختیاری همراه با گرد و غبار بود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، به مناسبت روز ملی هوای پاک گفت: از ابتدای سال جاری، ۵۳ روز از هوای این استان همراه با گرد و غبار بوده است.

وی افزود: سال گذشته نیز در همین بازه زمانی، ۵۳ روز از هوای استان درگیر گرد و غبار بود.

احمدی اضافه کرد: هم اکنون دشت‌های شهرکرد، بروجن و خانمیرزا در چهارمحال و بختیاری به کانون‌های تولید گرد و غبار داخلی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: بیشترین گرد و غبار هوای استان در فصول بهار و تابستان، منشاء خارجی و در فصول پاییز و زمستان، منشاء داخلی دارد.

احمدی گفت: اجرای طرح‌ها و اقدامات مختلف از جمله تغذیه مصنوعی دشت‌های ممنوعه، افزایش سرانه فضای سبز با کاشت گیاهان کم آب بر و تغییر الگوی کشت، و افزایش حفاظت از جنگل‌ها و مراتع برای مقابله با بحران گرد و غبار در این دشت ها، در دست اجراست.

وی با بیان اینکه زباله‌ها نیز یکی از منابع آلاینده خاک و هواست، افزود: افزایش پایش از اماکن دفن زباله‌ها و همچنین نظارت و پایش آنلاین مراکز و واحد‌های صنعتی از برنامه‌های مهم این اداره کل می‌باشد.

احمدی، تعداد واحد‌های آلاینده استان در سال ۹۲ را ۳۶ واحد اعلام کرد و گفت: تعداد این مراکز، با پایش آنلاین، به ۱۴ مورد رسیده است.

وی، آموزش و تنویر افکار عمومی را از راهکارهای اساسی در حفاظت از محیط زیست و حفظ هوای پاک بیان کرد و گفت: در همین راستا آموزش های لازم در دانشگاه ها و مدارس انجام می شود.

۲۹ دی‎ماه به عنوان «روز هوای پاک» نامگذاری شده است و برنامه‎های هفته ملی هوای پاک، از ۲۹ دی تا ۴ بهمن و با شعار «هوای پاک، مسئولان، مردم» اجرا می‎شود.

انتهای پیام/ن

۲۹ دی ماه روز ملی هوای پاک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار