مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از فعالیت ۶۰۴ مرکز گاوداری نیمه صنعتی در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ولی سعادتی، مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل امروز در جمع خبرنگاران افزود: یکی از واحد‌های مهم دامداری که نقش موثری در تولید و ایجاد اشتغال دارد واحد‌های پرورش دام‌های شیری و صنعتی در استان اردبیل می‌باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد گاوداری‌های نیمه صنعتی که در استان فعال هستند ۶۰۴ واحد می‌باشد که ظرفیت آن‌ها ۶ هزار و  ۷۰۰ واحد می‌باشد.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود در خصوص واحد‌های گاوداری شیری نیز افزود: در حال حاضر در استان اردبیل تعداد ۱۰۵ واحد گاوداری شیری فعال هستند که ظرفیت آن‌ها ۱۴ هزار و ۹۰۰ راس می‌باشد.

سعادتی بیان کرد: در راستای تحقق اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی سعی و اهتمام این مدیریت بر توسعه و گسترش واحد‌های دامداری استوار است بگونه‌ای که فقط در سال جاری تعداد ۱۰۵ واحد گاوداری به ظرفیت ۹۴۵ راس در حال احداث هستند که اعتباری که برای راه اندازی و تجهیز این واحدها پرداخت شده است بیش از ۱۸ میلیارد تومان می‌باشد در صورت تکمیل و راه اندازی این واحد‌ها برای تعداد ۱۰۹ نفر به صورت مستقیم و برای تعداد ۲۲۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد. 

وی از جوانان تحصیل کرده جویای کار خواست با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی محل زندگی خود می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمت مربوط به راه اندازی واحد‌های تولیدی استفاده نمایند و این مدیریت مجوز‌های لازم را با هماهنگی سازمان نظام مهندسی کشاورزی در اختیار آنان قرار خواهد داد.
انتهای پیام/ح

ایجاد اشتغال برای ۲۲۰ نفر در گاوداری‌های اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.