دادستان کل رژیم صهیونیستی تصمیم دارد ظرف هفته‌های آتی علیه نخست‌وزیر این رژیم در خصوص پرونده فساد ۴۰۰۰ او اعلام جرم کند.

دادستانی رژیم صهیونیستی به زودی در خطرناک‌ترین پرونده فساد نتانیاهو کیفرخواست صادر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی «هداشات» به نقل از یک منبع حقوقی گزارش داد، آویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی قرار است تصمیم خود را درباره اعلام جرم علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یکی از پرونده‌های فساد او ظرف چند هفته آینده اعلام کند.

این منبع آگاه اعلام کرد دادستان کل رژیم صهیونیستی پیشتر تصمیم گرفت علیه نخست‌وزیر این رژیم در پرونده ۴۰۰۰ اعلام جرم صورت گیرد. بنابر گزارش‌ها، مندلبلیت قرار است تا اواسط ماه فوریه نتانیاهو را برای یک جلسه استماع پیش از اعلام جرم علیه او، احضار کند.

دادستان کل رژیم صهیونیستی پیش از این، درخواست نتانیاهو را برای به تعویق انداختن اعلام جرم علیه او تا زمان پس از برگزاری انتخابات رد کرد. پرونده ۴۰۰۰ که خطرناک‌ترین پرونده علیه نتانیاهوست، درباره تسهیلات مالی است که نتانیاهو به مالک شرکت «بزک» ارائه کرده است تا از حمایت رسانه‌ای پایگاه خبری «والا» -وابسته به شرکت بزک- برخوردار شود.

در فوریه سال ۲۰۱۸ نیر هفتز، سخنگوی سابق نتانیاهو به علت دست داشتن در پرونده فساد او و کسب منافع میلیون دلاری از طریق شرکت بزک بازداشت شد.

نتانیاهو همچنین در سه پرونده فساد مالی و پرداخت رشوه دیگر هم متهم شده است. پرونده ۱۰۰۰ مربوط به دریافت پول و هدایای گرانقدر از تجار ثروتمند است. پرونده ۲۰۰۰ درباره تلاش وی برای ایجاد یک توافق پنهانی با یک روزنامه صهیونیستی برای نشان دادن چهره سیاسی بهتری از او در سال ۲۰۱۴ است. پرونده ۳۰۰۰ در ارتباط با فساد مالی نتانیاهو در قرارداد معامله زیردریایی‌های رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار