دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: با توجه با اینکه آمار شیوع مصرف مواد مخدر در استان از میانگین کشوری بالاتر است، رتبه نهم را در کشور داریم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد رضا انارکی محمدی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در کشور ۵/۲ درصد است که این آمار در استان کرمان ۸/۶۸ درصد است.

وی با بیان اینکه آمار مصرف کنندگان مواد مخدر در استان کرمان ۱۸۸ هزار نفر است، افزود: در استان کرمان بیش از ۱۳ هزار زندانی در کل جرائم داریم که بیش از ۸ هزار نفر از مجرمین مربوط به مواد مخدر هستند.

انارکی محمدی اظهار داشت: مبارزه با مواد مخدر و درمان و پیشگیری از جمله اولویت‌های بلند مدت و جمع آوری معتادان در اولویت‌های کوتاه مدت این شورا است.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: تا کنون تعداد ۴۶۲ خودرو و یک ملک از قاچاقچیان توقیف و به مزایده گذاشته شد که ارزش ریالی آن ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: اولویت کاری ما در امر قاچاق مواد مخدر در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ضربه زدن به بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان است که مانع ادامه کار آنان شویم.

در ادامه این جلسه صافی زاده قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در حال حاضر تعداد مراکزی که در حوزه درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان کرمان در حال ارائه خدمات هستند ۴۳۲ مرکز است که نسبت به سال ۹۶ افزایش یافته است.

وی افزود: ۱۵۰ روانشناس در این مراکز در حال فعالیت هستند که به منظور ارائه خدمات مشاوره بهتر به مراجعه کنندگان کارگاه‌های آموزشی برای آنان برگزار کردیم.
انتهای پیام /ی

مزایده خودروهای قاچاقچیان در کرمان

برچسب ها: اعتیاد ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار