رییس اداره راهداری طبس گفت:طبس با داشتن ۳۷ درصد از مساحت کل خراسان جنوبی جزء بزرگترین شهرستان حوزه استحفاظی استان است.

حیدری رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طبس در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت:طبس با داشتن ۳۷ درصد از مساحت کل خراسان جنوبی جزء بزرگترین شهرستان حوزه استحفاظی استان است.  

وی افزود: طول راه‌های آسفالته ۱۰۰۰ کیلومتر، راه‌های شوسه ۸۵ کیلومتر و راه‌های خاکی ۷۹۱ کیلومتر است که سطح حوزه استحفاظی این اداره را تشکیل می‌دهد.

حیدری گفت: اغلب محور‌های مواصلاتی این شهرستان از تردد زیادی برخوردار است و این اداره در جهت حفظ کیفیت این راه‌ها تمام تلاش خود را دارد، اما با توجه به وسعت زیاد راه‌های این شهرستان این حوزه نیاز به توجه هر چه بیشتر مسئولان دارد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طبس افزود: از کار‌های انجام شده می‌توان به روکش راه روستایی هودر و کامانیه به طول ۷ کیلومتر، لکه گیری را‌های حوزه استحفاظی شهرستان طبس با جمع تناژ آسفالت ۲ هزار و ۶۸۵ تن ماسه آسفالت سرد در راه‌های اصلی و فرعی و روستایی و اصلاح شیب شیروانی و شانه سازی در محور اصفهان به طول ۲۴ کیلومتر انجام گرفته است.

وی گفت: پس از اتمام عملیات زیر سازی باند دوم طبس – اصفهان و طبس – دیهوک، ابنیه فنی این محور‌ها در دست اقدام است و تا پایان سال این مسیر‌ها بازگشایی خواهد شد.

حیدری افزود: همچنین روکش ماسه آسفالت در محور طبس – دیهوک به طول ۳۰ کیلومتر نیز در دست اقدام است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان طبس اظهار کرد: ایمنی جاده‌های شهرستان از وضعیت خوبی برخوردار است، البته در زمینه ایمنی راه‌ها که نتیجه آن کاهش تصادفات و افزایش ایمنی مسافرین می‌شود کار در جهت ارتقاء وجود دارد.

وی بیان کرد: از کار‌های انجام شده در این زمینه می‌توان به خط کشی محور‌های مواصلاتی به طول ۱۷۹ متر، شستشوی ۴ هزار و ۵۲۷ تابلو و علائم اخباری و انتظامی، نصب و تعمیر ۴۱۸ تابلو‌های اخباری و انتظامی و هزار و ۵۷ جهت نما و جمع آوری ۶۶ تابلوی غیر مجاز از حریم راه مواصلاتی اشاره نمود.

حیدری گفت: یکی از مهمترین بخش‌های راهداری، راهداری زمستانی است که همیشه با مخاطرات خاص همراه بوده است، در این زمینه نیز هر ساله در این اداره اقدامات پیشگیرانه‌ای در ابتدای فصل سرما انجام می‌گیرد تا خسارات ناشی از حوادثی چون سیل و طوفان به حداقل برسد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان طبس افزود : از کار‌های انجام شده در این حوزه می‌توان به تنظیم بستر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها به حجم ۳۴ هزار و ۹۰۰ متر مکعب، اصلاح و پاکسازی قنو‌ها و درواسیون‌ها به حجم ۲۸۲۵۰ متر مکعب، مرمت دستک و دیواره‌های هدایت آب به حجم ۲۷۲۵۰۰ متر مکعب، تنقیه ۶۵۱ مورد پل و آشکار سازی ۳۵ پل و قرنیز در را‌های اصلی، فرعی و رستایی اشاره نمود.

هم اکنون نیز گشت‌های راهداری زمستانه کار خود را آغاز نموده اند تا در صورت بروز کوچکترین مشکل سریعاً وارد عمل شده و مشکل را رفع نمایند.

انتهای پیام/غ

برچسب ها: حمل و نقل ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.