معاون سلامت دامپزشکی آذربایجان غربی از کشف وضبط بیش از ۹۴ هزار کیلو گرم انواع فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،ملکی معاون سلامت دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بخش مهمی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه با تامین فرآورده‌های دامی و لبنی سالم تحقق می‌یابد گفت: کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به صورت مستمر توسط بازرسین بهداشتی درسطح استان انجام می‌شود.
 
وی به اهمیت نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و اهمیت حوزه دامپزشکی در سلامت جامعه اشاره کرد و افزود: در راستای کنترل ونظارت بر بهداشت فرآورده‌های خادم دامی وحفظ سلامت شهروندان طی ۹ ماهه سال ۹۷ اکیپ‌های کنترل نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی در سطح استان اقدام به ۵۷ هزارو ۷۶۴ نوبت بازدید و نظارت بهداشتی از مراکز مختلف تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل مراکز بسته بندی انواع گوشت قرمز و سفید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپر مارکت‌های عرضه کننده گوشت مرغی و تخم مرغ خوراکی، قصابی‌ها، ... نموده اند.
 
ملکی گفت: در همین راستا طی ۹ ماهه سال ۹۷ مقدار ۹۴ هزار و ۲۰۱ کیلو گرم انواع فرآورده خامی دامی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی از مراکز عرضه، تولید و نگهداری ضبط گردیده که با دستور مقام قضایی معدوم سازی و از چرخه مصرف خارج گردیده است.
 
وی افزودد: در بازدید‌های صورت گرفته تعداد ۱۳۹۶ مورد غیر بهداشتی در بازدید‌ها از واحد‌های عرضه محصولات دامی احصا شده است؛ و در زمینه برخورد با واحد‌های متخلف تعداد ۸۹ پرونده نیز به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.
 
ملکی تاکید کرد:شهروندان محترم کلیه فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری و هرگونه موارد غیر بهداشتی را در اسرع وقت به شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع رسانی نمایند تا برخورد قانونی با متخلفین بهداشتی صورت گیرد.
 
انتهای پیام/م
 

کشف انواع فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.