وکیل رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای گفت: ترامپ از وکیل سابقش نخواسته بود که به نمایندگان کنگره آمریکا دروغ بگوید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، رودی جولیانی، وکیل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه (امروز) گفت، نوشته‌های پایگاه اینترنتی «بازفید» اخبار دروغ جعلی بوده است و موکلش (ترامپ) از مایکل کوهن، وکیل سابقش هیچ‌گاه نخواسته است تا به نمایندگان کنگره آمریکا درباره تلاشهایش برای ساخت یک برج ترامپ (Trump Tower) در مسکو دروغ بگوید.

جولیانی در طی ۱۸ دقیقه مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان به هیچ شکلی زیر بار نرفت و تایید نکرد که ترامپ از وکیل سابقش (کوهن) درخواست کرده است تا دروغ بگوید. جولیانی تمام این روایت‌ها را قصه‌هایی نادرست و ساخته و پرداخته نشریات و رسانه‌ها دانست.

جولیانی همچنین کوهن را فردی خودسر، دروغگو و خائن معرفی کرد که برای اقدامات خود با ترامپ مشورت نمی‌کرده است.

جولیانی با اذعان به اینکه در زمان رخ دادن وقایع وی وکیل ترامپ نبوده است، اما در این مصاحبه کوهن را شخصی خائن معرفی کرد و حتی اعلام کرد که کوهن مبلغی پول از ترامپ دزیده است. او کوهن را فردی دروغگو و غیرقابل اطمینان معرفی کرد که به هیچ وجه نباید به حرف‌های او اعتنا کرد.

پایگاه اینترنتی و خبری «بازفید» روز پنجشنبه ۲۷ دی در مطلبی که بازتاب فراوانی در آمریکا داشت، اعلام کرد که ترامپ به کوهن وکیل سابقش دستور داده بود تا درباره تلاشهایش برای ساخت یک برج ترامپ در روسیه به نمایندگان کنگره دروغ بگوید.

اما «پیتر بار» سخنگوی رابرت مولر (بازرس پرونده تحقیقات درباره تبانی ادعایی روسیه با ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی) روز جمعه ۲۸ دی ماه در اقدامی پیش بینی نشده به این مطلب «بازفید» واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که ادعا‌های مطرح شده در گزارش وب‌سایت بازفید «غیردقیق» است.

به گفته مجری شبکه سی‌ان‌ان ترامپ بار‌ها علیه بازرس مولر و تحقیقات او موضع منفی گرفته بود اما عصر شنبه (دیروز) ترامپ در اقدامی نادر در جمع خبرنگاران از بیانیه پیتر بار تشکر کرد.

ترامپ گفت: «[گزارش بازفید] داستانی تماماً ساختگی است و من از بازرس ویژه که دیشب بیانیه‌ای صادر کرد تشکر می‌کنم.»

بسیاری از تحلیلگران در آمریکا گفته بودند در صورتی که درستی گزارش «بازفید» تایید شود، ترامپ با «استعفا» یا «استیضاح» روبرو می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار