مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر از اجرای طرح‌های اشتغال روستایی با پرداخت تسهیلات ۱۷۶ میلیاردی در این شهر خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجید جعفری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر از جذب ۱۷۶ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال تسهیلات در بخش کشاورزی این شهرستان در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: تسهیلات طرح اشتغال روستایی توسط بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرین امید و تسهیلات طرح اشتغال فراگیر از سوی بانک کشاورزی و بانک سینا پرداخت شد.

وی افزود: به منظور تحقق اشتغال پایدار روستایی تاکنون ۱۱۴ طرح با ۸۹ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال تسهیلات در بانک‌های عامل و در طرح اشتغال فراگیر نیز ۵۱ میلیارد ریال به ۹ متقاضی واجد شرایط پرداخت شد.

جعفری گفت: از محل خط اعتباری تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی یک میلیارد ریال از طریق بانک سینا و ۳۵ میلیارد رالا توسط بانک کشاورزی به دو بهره بردار پرداخت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر افزود: طرح‌های معرفی شده در بخش کشاورزی شامل زیربخش‌های دام و طیور، صنایع (سورتینگ، سردخانه، شالیکوبی)، گلخانه، شیلات، زنبورداری و مکانیزاسیون بوده است.

وی گفت: کارآفرینان و سرمایه گذاران بخش کشاورزی که مجوز لازم را دریافت کردند، می‌توانند با ثبت نام در سامانه کارا نسبت به پیگیری برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و اجرای طرح اقدام کنند.

کشت باقلا در ۱۴۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی بهشهر

خلیل حقیقی مدیر جهاد کشاورزی بهشهر از کشت باقلا در ۴۲۰ هکتار باقلا از از زمین‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه کشت باقلا هر ساله از ابتدای آبان ماه شروع می‌شود، گفت: امسال سطح زیرکشت باقلا در شهرستان بهشهر ۴۲۰ هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر ادامه داد: ۳۰۰ هکتار از مزارع باقلای این شهرستان بصورت باقلا خشک و ۱۲۰ هکتار بصورت باقلا سبز برداشت خواهد شد.

وی با بیان اینکه این محصول در این شهرستان به صورت خشک و به میزان کمی به صورت سبز برداشت می‌شود، افزود: برداشت بصورت سبز در اواخر اردیبهشت و خشک در اواخر مرداد انجام می‌شود.

حقیقی پیش بینی کرد عملکرد باقلا سبز در هر هکتار ۱۳ هزار کیلوگرم و باقلا خشک در هر هکتار دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم باشد.

تولید ۲۰۰ هزار تن انواع علوفه در زمین‌های کشاورزی بابل

سید احمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی بابل با اشاره به کشت علوفه در هشت هزار و ۳۲۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان، گفت: امسال ۲۰۹ هزار و ۷۷۵ تن انواع علوفه در مزارع این شهرستان تولید شد.

وی با اشاره به کشت علوفه در هشت هزار و ۳۲۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بابل، گفت: امسال ۲۰۹ هزار و ۷۷۵ تن انواع علوفه در مزارع این شهرستان تولید شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل ادامه داد: با میانگین عملکرد ۳۰ تن در هکتار، ۱۲۵ هزار و ۱۰ تن شبدر در چهار هزار و ۱۶۷ هکتار از مزارع این شهرستان تولید شد.

طاهری با بیان اینکه با عملکرد ۲۵ تن در هکتار، ۴۸ هزار و ۵۰۰ تن علوفه مخلوط در یک هزار و ۹۴۰ هکتار از مزارع بابل برداشت شد، افزود: با متوسط عملکرد ۱۵ تن در هکتار، ۷۵۰ تن تریتیکاله در ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان تولید شد.

وی با اشاره به با عملکرد ۴۰ تن در هکتار شلغم علوفه ای، گفت: در ۵۰ هکتار از مزارع بابل، ۲۰۰ تن شلغم تولید شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل میانگین عملکرد ذرت علوفه‌ای در این شهرستان را ۴۰ تن در هکتار اعلام کرد و گفت: ۵ هزار و ۶۰۰ تن ذرت علوفه‌ای در ۱۴۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی بابل تولید شد.

وی گفت: با متوسط عملکرد ۱۵ تن در هکتار، در یک هزار و ۹۸۱ هکتار مزارع این شهرستان، ۲۹ هزار و ۷۱۵ تن جو علوفه‌ای تولید شد.
انتهای پیام/آ

۱۷۶ میلیارد تسهیلات در بخش کشاورزی قائم شهر جذب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.