مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: ۳۸ طرح صنعتی و عمرانی در دهه فجر امسال در استان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا خانپور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در نشست خبری مدیران اقتصادی استان گفت: امسال در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی از ۱۳ طرح صنعتی در استان بهره برداری و ۸ طرح صنعتی نیز کلنگ زنی می‌شود.

خانپور افزود: همچنین ۱۱ طرح عمرانی زیرساختی در شهرک‌های صنعتی قزوین بهره برداری می‌رسد و کلنگ ۶ طرح عمرانی به زمین زده می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین در ادامه گفت: برای تجهیز و توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی قزوین، ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

خانپور اضافه کرد : در این مدت با اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی تلاش شده است تا همه امکانات برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم شود.

وی افزود: توجه ویژه استان به صنایع کوچک سبب شده است تا در بخش آموزش و تور‌های صنعتی و حمایت از پایان نامه‌های دانشجویی، انتقال تکنولوژی و بیمه صنایع کوچک و مراکز خدمات فناوری کسب و کار به عنوان یکی از استان‌های فعال کشور شناخته شویم.

به گفته مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان؛ مراکز خدماتی فناوری کسب و کار در شهرک کاسپین افتتاح شده و در شهرک لیا در حال ساخت است و حضور واحد‌های صنعتی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی پس از انقلاب اسلامی به اوج خود رسیده است.

خانپور ادامه داد: این شرکت پس از انقلاب برای رسیدگی و ساماندهی به امور شهرک‌های صنعتی تاسیس شد و خوشبختانه امروز شهرک‌های صنعتی قزوین از ۴ ناحیه صنعتی به ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی رسیده است.

وی گفت: در حال حاضر هزار و ۴۱۴ قرار داد با سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی قزوین منعقد شده است که از این تعداد ۸۷۵ واحد موفق به اخذ پروانه بهره برداری شده اند.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین؛ ۳۶ واحد تولیدی دانش بنیان، در قزوین فعال و نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ نفر در شهرک‌های صنعتی قزوین مشغول به فعالیت هستند.

خانپور بیان کرد: برای ایجاد این تعداد از اشتغال هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه ۹۹ قرارداد با سرمایه گذار جدید منعقد شده است گفت: نزدیک به ۱۹ سرمایه گذار خارجی از کشور‌های مختلف در شهرک‌های صنعتی استان مستقر شده و نزدیک به ۷ هزار و ۷۴۱ میلیارد سرمایه گذاری داشته اند.

انتهای پیام/ک

۱۱ طرح عمرانی زیرساختی در شهرک‌های صنعتی قزوین بهره برداری می‌رسد

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار