سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل از واگذاری کارخانه نئوپان خلخال به سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عباس کریمی، سرپرست معاونت اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل در خصوص علت واگذاری این کارخانه به خریدار جدید گفت: این کارخانه در اختیار هلدینگی زیر مجموعه بنیاد مستضعفان قرار داشت که به دلایلی دچار مشکل و تعطیل شده بود، همین امر باعث ایجاد مشکلاتی برای کارکنان و مردم خلخال شده بود و برای ما مهم بود که این کارخانه که نگین صنایع خلخال بشمار می‌رود از چرخه تولید خارج نشود، بنابراین با پیگیری‌های مستمر و تلاش استاندار محترم، سرمایه گذار بخش خصوصی با خرید و احیای این کارخانه آن را دوباره وارد چرخه تولید کرد.

وی در رابطه با ظرفیت تولید و تعداد شاغلین دراین کارخانه افزود: هم اکنون از ۳ فاز کارخانه یک فاز آن با اشتغال ۶۵ نفری وارد چرخه تولید شده است و بزودی شاهد راه اندازی ۲ فاز دیگر با ظرفیت اشتغال ۱۳۰ نفر خواهیم بود.

سرپرست معاونت هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل افزود: سرمایه گذار جدید مصمم به گسترش و توسعه ظرفیت تولید از ۱۱۵ متر مکعب در روز به ۵۰۰ متر مکعب با اشتغالزایی ۳۵۲ نفر می‌باشد که در ماه‌های آتی شاهد این اتفاق مبارک نیز خواهیم بود.

کریمی در خصوص مشکلات تهیه مواد اولیه گفت: خوشبختانه با رایزنی و هماهنگی‌های صورت گرفته با استان‌های همجوار این مشکل برطرف گردیده است و نگرانی از این بابت نیز وجود ندارد.

وی حمایت از بخش خصوصی در جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را از اهداف مهم و اصلی استاندار و تیم اجرایی استانداری دانست و افزود: قطعا هر کجا مشکلی در خصوص واحد‌های تولیدی و اشتغالزا احساس و یا گزارش شود، مجموعه همکاران خود را ملزم به رفع این مشکلات می‌دانند تا در این مقطع حساس هیچ واحد تولیدی از گردونه تولید خارج و هیچ کارگری بیکار نشود.
انتهای پیام/ح

کارخانه نئوپان خلخال احیا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.