مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد ثبت‌نام دانش‌آموزان اول ابتدایی در استان انجام شده است.

کلام‌الله صفری در جلسه هماهنگی ستاد ثبت‌نام دانش‌آموزان در اردبیل، اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان اول ابتدایی از خردادماه شروع شده بود که تاکنون بیش از ۹۰ درصد ثبت‌نام دانش‌آموزان اول ابتدایی انجام شده است.

او تصریح کرد: اولیایی که نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان اول ابتدایی اقدام نکردند باید در سریع‌ترین زمان با داشتن مدارک لازم به ویژه گواهی سنجش برای ثبت‌نام اقدام کنند تا از این فرآیند عقب نمانند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ثبت‌نام پایه‌های هفتم نیز از تیرماه شروع شده و هم اکنون در جریان است و در مدارس مختلف دولتی و غیردولتی ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم در حال انجام است.

صفری افزود: دانش‌آموزانی که آزمون استعداد‌های درخشان و یا نمونه دولتی ثبت‌نام کردند، بعد از اعلام نتایج می‌توانند در واحد‌های آموزشی ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در پایه دهم نیز منتظر صدور هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان هستیم تا فرآیند ثبت‌نام آنها از اواخر تیرماه شروع شود که در این زمینه نیز مشکل خاصی وجود ندارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در پایه‌های ورودی ثبت‌نام ۵۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان را شاهد باشیم که در پایه اول، هفتم و دهم این ثبت‌نام‌ها انجام خواهد شد.

صفری بیان کرد: هیچ مدرسه دولتی به غیر از هزینه بیمه و کتاب حق دریافت مبلغ دیگر را ندارد مگر اینکه با علاقه و میل خانواده‌ها پرداختی هزینه‌ها به مدارس انجام شود.

او در ادامه سخنان خود یادآور شد: والدین دانش‌آموزان باید به ثبت‌نام و سفارش کتب درسی نیز اقدام کنند تا در اول مهرماه و شروع سال تحصیلی مشکلی از بابت تأمین کتاب و تهیه آن نداشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: چنانچه والدین دانش‌آموزان مشکلی در ثبت‌نام داشته باشند، ما آمادگی رسیدگی به شکایت‌ها و درخواست‌ها را داریم ولی به والدین توصیه می‌کنیم از اصرار برای ثبت‌نام در مدارس خاص جلوگیری کرده و آگاه باشند که بهترین مدرسه، نزدیکترین واحد آموزشی به خانه است.

او گفت: دانش‌آموزانی که در نزدیکترین مدرسه به خانه خود ثبت‌نام می‌کنند در حقیقت به کاهش هزینه‌ها کمک کرده و سایر دغدغه‌ها نیز در این زمینه رفع می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.