به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خانه ملت، علی اصغر مونسان با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری به ویژه در شرایط فعلی کشور صنعتی تحریم نشدنی است، اظهار کرد: این صنعت به خوبی میتواند به امر اشتغال کشور کمک کند کما اینکه ظرف یک سال گذشته با حداقل سرمایه گذاری توانستیم مشاغل زیادی را ایجاد و به بهبود اشتغال کمک کنیم که امید است نشستهای مشترک با کمیسیون فرهنگی مجلس منجر به افزایش کارکرد سازمان در امر گردشگری کشور شود.
رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مورد اعتبارات سازمان متبوعش در لایحه ۹۸، گفت: با توجه به اقدامات و عملکردی که این سازمان در دولت دوازدهم داشته خوشبختانه هم اعضای دولت و هم رئیس جمهور توجه ویژه به این حوزه داشته و اعتبارات این حوزه افزایش یافته است.
رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: البته افزایش اعتبارات صورت گرفته، اما باید منجر به تخصیص و پرداخت شود و امیدواریم که این اتفاق بیفتد.
وی افزود: سال گذشته صد درصد اعتبارات را نتوانستیم اخذ کنیم و انتظار میرود در سال ۹۸ تخصیص صد در صدی محقق شود البته بودجه سال ۹۷ به لحاظ تخصیص تاکنون بد نبوده، اما به لحاظ تاریخی فاصله بودجهای نسبت به سایر دستگاههای اجرایی به شدت پایین است.
مونسان یادآور شد: سه بخش مهم را داریم در حالی که بودجه نسبت به سایر دستگاههای اجرایی بسیار پایین است و این افزایشها مشکلات را حل نمیکند.
رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: ما این آمادگی را داریم که سازمان میراث فرهنگی را در دستگاههای اجرایی سازمانی مولد و پیش رو کنیم و نشان دهیم که میشود متکی به بودجه دولت نبود به شرطی که پول ما به خزانه واریز شود و به خودمان بازگردد و بی شک اگر این موضوع تحقق یابد سازمان را به سازمانی مولد تبدیل میکنیم که بیش از بودجه اخذ شده از دولت تولید داشته باشد و آن را در خدمت گسترش فعالیتهای خود قرار دهد و بی شک برای تحقق این مهم مسیر قانونی وجود دارد.
وی عدم معرفی جاذبههای کشور به ویژه به خارجیها را یکی از بزرگترین معضلات حوزه گردشگری دانست و گفت: حتی مردم کشور نیز نسبت به جاذبههای تاریخی و طبیعی کشور اطلاعات مناسبی ندارند؛ این موضوع برای گردشگران خارجی بسیار مهم است در این رابطه آمریکا موضوع ایران هراسی را به طور مداوم در خارج از کشور پیش میبرند بنابراین ما بیش از سایر کشورها نیاز داریم که بر روی تبلیغات و معرفی جاذبهها کار کنیم.
مونسان با تاکید بر اینکه حوزه گردشگری متکی به تبلیغات است، ادامه داد: ایران بیش از این به تبلیغ نیاز دارد در حوزه خارج از کشور به واسطه کمبود اعتبارات تبلیغات جدی را نداشتیم بنابراین سعی کردیم از فضای مجازی که رایگان بوده و عمق نفوذ بیشتری دارد استفاده کنیم.
رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در فضای مجازی اقدامات زیادی را برای تبلیغ حوزه گردشگری شروع کرده ایم، گفت: اقدامات پشتیبانی نیز انجام دادیم به عنوان مثال دبیر کل سازمان جهانی گردشگری و ۸۰ تن از اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری به ایران سفر کردند و این خود تبلیغی بسیار مناسب و مجانی بود، زیرا ما چند روز بر روی آنتن گردشگری دنیا بودیم بنابراین در حال انجام این اقدامات برای اینکه بتوان عدم تبلیغات مناسب را جبران کرد و ایران هراسی را کنار زده و چهره واقعی ایران را نشان دهیم هستیم.
وی یادآور شد: در اجلاس گردشگری جهانی در ایران تمامی اعضا به شدت از ایران و مهربانی و مهمان نوازی مردم ایران تعریف و تمجید کردند که بازخورد بسیار خوبی در سطح جهان به ویژه حوزه گردشگری جهانی داشت.
مونسان ادامه داد: در داخل کشور نیز برای آنکه بتوان ایران گردی را توسعه بیشتری دهیم با سازمان صدا و سیما همکاری خوبی را شروع کردیم و علی عسکری با ما همکاری زیادی داشتند، زیرا واقف هستند که ما سازمانی نیستیم که بابت تبلیغات مبلغی پرداخت کنیم.
رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: البته تبلغات تنها مربوط به یک بخش یا کارخانه نیست بلکه تبلیغات یک کشور و رسالتی ملی است که خوشبختانه صدا و سیما همراهی مناسب را با ما داشته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر تبلیغ جاذبههای گردشگری در تلویزیون افزایش یافته و در کنار این با شبکه شما به توافق رسیدیم که از نمایشگاه گردشگری تهران که از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه برگزار میشود روزانه سه ساعت را به طور ویژه در امر گردشگری برنامه داشته باشد البته این روال سه ساعته تداوم دارد؛ امیدواریم که این موضوع را بتوان گسترش داده و به شبکه مستقل گردشگری تبدیل کرد.
مونسان یادآور شد: به طور قطع این شبکه علاوه بر اینکه موضوع گردشگری را پیش میبرد به زعم همه بزرگترین کمک برای نشاط اجتماعی است به نوعی تنها دستگاهی هستیم که در این شرایط سخت بر روی نشاط اجتماعی و امیدبخشی کار میکنیم.
رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: جشنوارههای متعددی در سازمان میراث فرهنگی در سطح کشور برگزار میشود که جشنوارههای منطقهای و ملی که به شدت بر روی روحیه مردم اثر گذاشته و نشاط اجتماعی را در این شرایط سخت به مردم تزریق میکند.
وی در مورد استفاده از قابلیت شرکتهای بین المللی برای تبلیغ، گفت: در بودجه سال ۹۸ اعتبارات خوبی به این منظور در نظر گرفته شد که امیدواریم تخصیص یابد و امکان پرداخت وجود داشته باشد البته در حال حاضر در حال تهیه و آماده کردن بسته تبلیغاتی معرفی جاذبههای گردشگری کشور برای خارج از کشور هستیم که تمامی اجزای تبلیغات را در بر بگیرد و یکی از این اجزا رفتن روی مدیاهای بین المللی است که بسیار میتواند موثر واقع شود.
انتهای پیام/