شریعتی گفت: یکی از وعده‌های رئیس‌جمهور به مردم عدالت بود، اما در بودجه سال ۱۴۰۴ افزایش ۲۰ درصدی حقوق برای همه عادلانه نیست.

مالک شریعتی نیاسر عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با انتقاد از میزان افزایش حقوق سال ۱۴۰۴ در بودجه، اظهار کرد: یکی از وعده‌هایی که رئیس‌جمهور به مردم داده بود موضوع عدالت بود که بر این اساس در بودجه سال ۱۴۰۴ افزایش ۲۰ درصدی حقوق برای همه عادلانه نیست.

وی افزود: معتقدم این افزایش حقوق باید به صورت پلکانی و یا یک عدد ثابتی برای همه اقشار در نظر گرفته می‌شد. این در حالی است که عملاً دریافتی دهک‌های بالاتر بیشتر می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: برای مثال، کسی که امسال ۱۰ میلیون تومان حقوق دریافت کرده، ۱۲ میلیون تومان و شخصی که حقوق وی ۷۰ میلیون تومان بوده، تبدیل به ۸۴ میلیون می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت در حوزه مالیات‌گیری در لایحه بودجه کم کاری کرده است، گفت: در حوزه معوقات، فرار‌های مالیاتی و کاهش بعضی از معافیت‌های غیرضروری ظرفیت بالاتری داشتیم که دولت توجه‌ای به آن نکرده است، این موضوع به این معنا نیست که مالیات‌ها را بیشتر کنیم. درآمد‌های مالیاتی در مقایسه با سال گذشته حدود ۶۰ درصد رشد داشته است.

به جای اقشار ضعیف بروید سراغ دانه درشت‌ها!

صدیف بدری دبیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با انتقاد نماینده مجلس از افزایش۴۰ درصدی مالیات در بودجه سال آینده گفت: به نظرم رشد ۴۰ درصدی مالیات در بودجه سال آینده بسیار زیاد است. با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور، افزایش مالیات بر ارزش افزوده یک فشار مضاعف به مردم است. به جای وصول مالیات از اقشار ضعیف جامعه به سراغ دانه درشت‌ها و افرادی که درآمد کلان دارند بروید!

وی با بیان اینکه خط فقر مسکن وحشتناک است، گفت: بسیاری از مردم به خاطر اجاره‌نشینی و افزایش اجاره‌ها، زیر خط فقر رفته‌اند.

نرخ تورم در سال آینده تغییری نخواهد کرد

دری با اعلام اینکه برای سال ۱۴۰۳ رشد اقتصادی پیش بینی نمی‌کنیم، افزود: رشد اقتصادی ۸ درصدی اصلی‌ترین هدف برنامه هفتم توسعه است و بر اساس پیش‌بینی‌های ۱۴۰۳ نهایتاً تا ۳.۵ درصد رشد اقتصادی خواهیم داشت. با توجه به بودجه تهیه شده برای سال آینده رشد اقتصادی مناسبی را پیش‌بینی نمی‌کنیم. دولت باید مجلس را متقاعد کند که آیا این روند بودجه‌ای که تدوین کرده رشد اقتصادی ۸ درصد در برنامه هفتم توسعه را محقق می‌کند یا خیر؟

دبیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار کرد: در مهرماه ۱۴۰۳ نرخ تورم سالانه برای خانوار‌های کشور به ۳۳.۶ درصد رسیده که نسبت به همین میزان پیش بینی می‌کنیم که نرخ تورم برای سال آینده پایین نخواهد آمد و نهایتا همان نرخ تورم سال ۱۴۰۳ را خواهیم داشت. البته صحبت‌های وزیر اقتصاد در خصوص نرخ ارز‌ها و تبدیل نرخ و تاثیر ارز به ریال این موضوع را نشان نمی‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۵۰ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
بعضی از آقایان که نمی دانم کی از شر آنها راحت خواهیم شد کل عدالت را در اضافه حقوق پلکانی می بینند و لاغیر ، خدایا ما را از ندانم کاریهای آنها مصون بدار ، آمین .
Iran (Islamic Republic of)
ب ز
۱۳:۴۹ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
در پرداختی ها می بایست فاصله ها کمتر شود وبه صورت پلکانی صورت پذیرد وعدالت مد نظر قرار گیرد مخصوصا اقشار ضعیف و کارکنان بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۷ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
باید بعد خانواده در نظر گرفته شود.یک مجرد با یک خانواده ۵ نفره نباید یکسان باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
شما هنوز توی ۱۴۰۳ موندین رفتین سراغ ۱۴۰۴
حالا مشکل همسان سازی که قول دادین تا ۲۰ آبان اصلاح کنید حل کنین تا برسه بعد
با این مبالغ افتضاحی که افزایش دادین فقط به بازنشسته توهین کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
حداقل حقوق وزارت کاری کارگران در سال 1380با تورم حدود 10درصدی میشد یک تمام سکه خرید اما امروز حتی یک ربع سکه هم نمیشه خرید اما الان با افزایش 400درصدی حقوق حداقل بگیری هم نمیشه به تورم ده درصد رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
عدالت در پرداخت درصدی نباید باشد باید عددی باشد به همه حقوق بگیران یک عدد ثابت بعنوان پایه پرداخت شود و مزایا هم بطور مساوی بنا به تحصیلات وتعداد عائله و سختی کار پرداخت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
مگه قرار نبود به نسبت تورم حقوق ها افزایش پیدا کنه .آیا تورم ۲۰ درصده؟گذشته از این مگه چند درصد از کارمندا حقوق بالا میگیرن که به بهانه اون باز میخواین پلکانی کنین ۹۵ درصد حقوق بگیرهارو فدای ۵ درصد که نمیکنن.شما حقوق ما حداقل بگیرها رو به نسبت تورم افزایش بده بزار اونی که حقوق بیشتر می‌گرفته بیشتردر بگیره چیزی از من کم نمیشه ولی اگه پلکانی کنین به بهانه نجومی بگیرها از من حداقل بگیر کم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
هر دم از این باغ بری میرسد
Iran (Islamic Republic of)
آشنا
۱۲:۳۲ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
خدا وکیلی اونی که 20درصد حقوق کارمندو افزایش میده اگه خودش کارمند بود چند درصد افزایش میداد با حقوق 10 میلیونی کارمند چن روز سر میکرد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
من با 27سال سابقه رسمی در آموزش فنی وحرفه ای وابسته به وزارت کار ومدرک کارشناسی از بدو استخدام با 3فرزند دریافتی ام زیر 10میلیون تومان هست. به داد ما کارمندان آموزش فنی وحرفه ای در سطح استانها برسید.بدجور شرمنده اهل وعیال هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
باید به حقوق بگیر های سطوح بالا که نجومی بگیرند ده درصد وبقیه سی درصد اضافه بشه تا عدالت برقرار بشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی شجاعی
۱۲:۰۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
با سلام و وقت به خیر
خواهش به نیروهای بدبخت شرکتی هم توجهه شود که با حداقل حقوق زیر اداره کار کار میکنند با تشکر از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
معلوم است که باید با توجه به تورم جامعه حقوق را افزایش دهید
ولیکن کسی هم که الان بیشتر حقوق می گیرد شاید به علت
تخصص مهارت ویا تحصیلات بالاتر بوده
اینکه تفاوتی قائل نشوید پس انگیزه پیشرفت را از بین خواهید برد شما باید برای حقوق بگیر پایین‌تر کاری کنید از پس مشکلات تورم بر بیاد ولیکن همسطح کردن حقوق‌ها شاید
عادلانه نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
شمارابه خدایک فکردرست برای افزایش حقوق کنیدماکارمندان جزنابودشدیم توی ادارات فقط مدیران به فکرخودشون وکناریهاشون هستندبه احترام حضرت زهرا س عدالت برقرارکنید
آخرین اخبار