به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دوج چلنجر یکی از مشهورترین خودروهای عضلانی در دنیا محسوب میشود. این خودروی آمریکایی در سه نسل به تولید رسیده و در دسته محبوبترین و پرطرفدارترین خودروهای این کلاس قرار میگیرد. خودرویی که از سال ۱۹۶۹ تولید شده و جدیدترین نسل آن نیز با تکیه بر اصول طراحی نسل اول کماکان با کمترین تغییرات ظاهری عرضه میشود. این خودروی کلاسیک و سنتی آمریکایی با شماری از پیشرانههای حجیم بنزینی با وجود انواع محدودیتهای زیستمحیطی به تولید میرسد و به نظر میرسد که هیچگاه قرار نیست عوض شود!
حال در جریان نمایشگاه دیترویت امسال، مدیران شرکت آمریکایی دوج خبر عجیب و غیرمنتظرهای را اعلام کردهاند. طی مصاحبههای انجام شده، دوج تایید کرده که ممکن است در این خودروی عضلانی و سنتی آمریکایی از یک موتور سبک و کمحجم به همراه یک موتور الکتریکی کمکی استفاده کند. همچنین گفته شده که پلتفرمی که برای نسل جدید دوج چلنجر طراحی شده، مناسب برای موتورهای سبکوزن بوده و وجود یک پیشرانه ۲.۰ لیتری چهارسیلندر به همراه موتور کمکی برقی میتواند نتیجه مثبتی دربر داشته باشد.
مدیران این شرکت گفتهاند که تکنولوژی به سمت جلو میرود و تا میانههای دهه ۲۰۲۰ میلادی جایی برای خودروهای سنگین وزن با موتورهای حجیم بنزینی باقی نمیماند. تکنولوژی جدید به ما کمک میکند که از شر اضافه وزن خودروهای این چنینی رها شویم و از پیشرانههای کارآمدتری استفاده کنیم. البته این موضوع تنها مختص شرکت دوج نیست بلکه فورد نیز قرار است خط تولید هیبریدی مدل اسپرت و عضلانی موستانگ را راهاندازی کند. در مقابل حتی کوروت نیز به عنوان اسپرتترین خودروی آمریکایی در نسخه موتور میانی قرار است از یک پیشرانه تلفیقی هیبریدی بهره ببرد. در صورت به حقیقت پیوستن ادعای شرکت دوج، این خودرو با قیمت پایهای در حدود ۳۰ هزار دلار به بازار عرضه میشود.
بیشتر بخوانید: ادامه فراخوان ایربگهای شرکت تاکاتا به دلیل نقص فنی و مرگ ۲۳ نفر
انتهای پیام/