معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه اولویت سمن‌ها بر ایجاد اشتغال است، گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی سمن‌ها اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در هشتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان که با حضور فدایی استاندار و سایر اعضا در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، برگزاری دومین مجمع ملی سازمان های مردم نهاد کشور، افتخار بزرگی برای استان کرمان بود، در حوزه ی جوانان این اولین بار است در انقلاب اسلامی که چنین اتفاقی شکل می گیرد.

وی با اعلام اینکه ۲۱ سال پیش مصوبه ی این مجمع در شورای عالی جوانان مصوب شده بود که افتخارش برای استان کرمان شد، افزود: حقیقتاً با برگزاری این مجمع، دید من به استان کرمان عوض شد و نشان داد، این استان به راحتی می تواند رویدادهای ملی و بین المللی را هدایت کند.

تندگویان تصریح کرد: مجمع در بهترین سطح برگزار شد، همایش در خور و شایسته ای بود، انتخابات نیز به صورت رسمی، قاعده مند و الکترونیکی انجام شد.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری این انتخابات، آن را یک مدل خوب انتخابات کشوری عنوان کرد.

تندگویان به پیگیری برای شناسه‌دار شدن سمن‌های جوانان در کشور اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مراحل آن طی شده است.

وی با بیان اینکه وجود شناسه تنها برای افتتاح حساب بانکی نیست، افزود: هماهنگی های لازم در این زمینه با وزارت کشور انجام و تفاهم‌نامه بین دو وزیر ورزش و جوانان و وزیر کشور امضا و ابلاغ شده است.

تندگویان با تأکید بر اینکه تمام سمن‌های جوانان زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان باید دارای شناسه شوند، تصریح کرد: هم اکنون تمام سمن‌های جوانان استعلامات لازم را گذراندند و حراست هم آن را تائید کرده است.

وی یادآور شد: اگر استانی برای دادن شناسه سمن‌های جوانان کوتاهی کند، قابل قبول نیست، چرا که این اقدام با دستور دو وزیر است و جای خوشحالیست که استان کرمان در این زمینه پیش قدم شده و از استاندار کرمان در این زمینه قدردانی می کنم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش، تعداد تشکل های جوانان را تا به امروز ۲ هزار و ۲۰۰ تا اعلام کرد و افزود: تا پایان دولت به چهار هزار تشکل جوان در کشور می‌رسیم که در واقع این سمن‌ها کمک دولت هستند.

تندگویان با اعلام اینکه رهبری بارها گفتند "بحث مشاوران جوان یک موضوع انحرافی است و ما مشاور جوان نمی‌خواهیم، مسئولان را جوان انتخاب کنید و در کنار آنها افراد باتجربه ی پیشکسوت قرار دهید"، اذعان داشت: امروز باید از ظرفیت جوانان استفاده کرد و این مسئله نیاز کشور در حوزه‌های مختلف است.

وی، اولویت سمن‌ها را ایجاد اشتغال دانست و تصریح کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی سمن‌ها اختصاص داده شده است که یک ظرفیت خوب در این حوزه داریم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون حدود دو میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های سمن‌ها پرداخت شده است.

تندگویان تشکیل ستاد های ساماندهی امور جوانان را فرصتی برای بیان مشکلات جوانان در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: امروز آسیب‌های اجتماعی به خانه‌های ما آمده اند، پس باید به مسائل به صورت پیشگیرانه نگاه کنیم، چرا که اگر امروز به درد جوانان برسیم، مشکلات امنیتی و اجتماعی کشور حل می‌شود.

وی تأکید کرد: به هیچ وجه به سمن‌های جوانان اجازه فعالیت سیاسی نمی‌دهیم و نگرش ما تنها رفع آسیب‌های اجتماعی، اشتغال، علمی ـ پژوهشی، تولید محصولات فرهنگی حوزه ی جوانان در کشور است.

انتهای پیام/ب

ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار