وزیر امور خارجه آمریکا ضمن به رسمیت شناختن رهبر مخالفان ونزوئلا به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور مدعی شد مادورو اختیارات قانونی برای قطع روابط دیپلماتیک با آمریکا را ندارد.

ادعای پمپئو: مادورو اختیارات قانونی برای قطع روابط دیپلماتیک با آمریکا را نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، ساعاتی پس از آنکه نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا دستور قطع روابط با دولت آمریکا را صادر کرد و از اخراج همه دیپلمات‌های آمریکایی از ونزوئلا طی ۷۲ ساعت خبر داد، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرد مادورو اختیارات قانونی برای شکستن روابط دیپلماتیک با آمریکا را ندارد.

پمپئو با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد: «آمریکا تصور نمی‌کند که نیکلاس مادورو، رئیس جمهور سابق اختیار قانونی برای شکستن روابط دیپلماتیک با آمریکا را داشته باشد یا دیپلمات‌های آمریکایی را افراد پذیرفته نشده اعلام کند.»

پمپئو همچنین هشدار داد که آمریکا اقدامات ضروری برای مقابله با هر کسی که دیپلمات‌های آمریکایی را تهدید کند، انجام خواهد داد. وی گفت: آمریکا اقدامات مناسب را برای مقابله با هر کسی که امنیت دیپلمات‌ها و پرسنل ما را به خطر می‌اندازد، در نظر خواهد گرفت.

آمریکا پیش از این در اقدامی مداخله جویانه، خوآن گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخت.

نیکلاس مادورو، سال گذشته در انتخابات سراسری، به مدت ۶ سال دیگر به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا انتخاب شد. آمریکا و اروپا مدعی شدند انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا غیرقانونی بوده است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا از نیرو‌های ارتش خواسته است وحدت خود را حفظ کرده و از وی حمایت کنند. وزارت دفاع ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش این کشور رهبر مخالفان را به عنوان رئیس‌جمهور به رسمیت نمی‌شناسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عقل کل
۱۸:۳۱ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
در هرکشوری یک عده برضد دولت قیام میکنن آمریکا سریع ازشون حمایت میکنه حتی اگه تعداد معترضین 2 نفر باشه برای اینکه منافع آمریکا توی این جمله است،تفرقه بنداز و حکومت کن و از سوی دیگر میخواهد خود را حامی حقوق بشر نشان دهد که خوشبختانه در اکثر مواقع هم در همون ابتدای کار شکست میخوره
Iran (Islamic Republic of)
عقل کل
۱۸:۲۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۷
این جمله خیلی جالبه
آمریکا تصور نمی‌کند که نیکلاس مادورو، رئیس جمهور سابق اختیار قانونی برای شکستن روابط دیپلماتیک با آمریکا را داشته باشد یا دیپلمات‌های آمریکایی را افراد پذیرفته نشده اعلام کند.
نظام سیاسی آمریکا بر پایه تصورات،تصمیم گیری میکنه! یعنی قانون دیگر کشورهارو با تصورات خودش معنی میکنه بر خلاف واقعیت که قانون هر کشوری معنی دقیقی داره و برخلاف تصور آمریکا که همیشه فکر میکنه قانون کشورها برخلاف منافع مردم اون کشور هست،مردم اون کشور اون قانون را نوشته و قبول دارند.
آخرین اخبار