علیرغم اعلام حمایت ربانی، رئیس حزب جمعیت از عبدالله عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری، اعضای رهبری این حزب اعلام کرد که این تصمیم نظر شخصی وی بوده و «اتمر» نامزد مورد حمایت جمعیت است.

 

حمایت «ربانی» از عبدالله نظر شخصی او بوده/ «اتمر» نامزد مورد حمایت جمعیت در انتخابات ریاست جمهوری استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حزب جمعیت اسلامی افغانستان با صدور اعلامیه ای از تیم صلح و اعتدال، به ریاست «محمد حنیف اتمر» در انتخابات آینده ریاست جمهوری اعلام حمایت کرد.

بزرگان و رهبران شاخص حزب جمعیت و اکثریت اعضای رهبری این حزب با صدور این بیانیه تاکید کرده اند که حنیف اتمر نامزد انتخاباتی مورد حمایت آنها است و حمایت ربانی، رئیس این حزب از نامزدی عبدالله نظر شخصی وی بوده است.

پیش از این، صلاح الدین ربانی، رئیس حزب جمعیت اسلامی در نشست اعلام کاندیداتوری «عبدالله عبدالله» در انتخابات ریاست جمهوری اعلام حمایت کرد که عبدالله نماینده حزب جمعیت در انتخابات پیش رو است.

بزرگان حزب جمعیت تاکید کرده اند که حمایت ربانی از عبدالله نظر شخصی وی بوده و صلاح الدین با این کار، جایگاه خود را در حزب جمعیت اسلامی به خطر انداخته است.

در اعلامیه بزرگان و رهبران حزب جمعیت آمده است: «جمعیت اسلامی افغانستان، در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 و سال 1393 خورشیدی داکتر عبدالله عبدالله را بحیث کاندیدا این حزب پر افتخار معرفی و حمایت همه جانبه نموده بود، که متأسفانه از یک طرف عبدالله عبدالله در دو دور انتخابات گذشته و تصدی آن در پست ریاست اجرائیه حکومت وحدت ملی از عهده وظایف خویش موفق برآمده نتوانست، از جانب دیگر بنابر تجارب گذشته و دلایل مختلف معرفی نمودن کاندیدا مستقل برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1398 خورشیدی از طرف شورای رهبری جمعیت اسلامی توجیه نگردید.»

رهبری حزب جمعیت اسلامی تاکید کرده است: «جمعیت اسلامی افغانستان جهت رسیدن به اهداف سیاسی خویش، با تدبیر لازم و محاسبه دقیق عمل می نماید تا این رسالت تاریخی را به وجه احسن به انجام رساند، از همین رو اکثریت قاطع اعضای شورای رهبری جمعیت اسلامی فیصله نمودند تا در انتخابات ریاست جمهوری سال 1398 خورشیدی از تکت انتخاباتی صلح و اعتدال حمایت همه جانبه نماید.»

گفتنی است که به نظر می‌رسد که اکثریت اعضا و رهبران جمعیت اسلامی افغانستان از تصمیم شخصی صلاح الدین ربانی، از وی ناراضی و خشمگین هستند و اقدام وی در حمایت از عبدالله را خودسری می‌پندارند.

پیش از این نیز بسیاری از اعضای ارشد جمعیت اسلامی از جمله عطا محمد نورو اسماعیل خان از حنیف اتمر در انتخابات ریاست جمهوری اعلام حمایت کرده بودند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار