با حضور نمایندگان سازمان بهداشت جهانی از سامانه ملی ثبت و طبقه بندی بیماری‌ها و اقدامات در طب ایرانی در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد خدادوست مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه ملی طبقه بندی بیماری‌ها در مشهد مقدس گفت: این سامانه از حدود دو سال پیش به صورت پایلوت در دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال اجرا و پس از بررسی‌های لازم هم اکنون، قابلیت استفاده در کشور را داراست.

وی افزود: تدوین و ابلاغ آیین نامه‌های نحوه فعالیت ارائه دهندگان طب سنتی در اجرای قوانین سازمان بهداشت جهانی، ایجاد هشت دانشکده طب ایرانی و ۱۷ رشته محل تربیت متخصصین طب ایرانی، اضافه کردن دو واحد آشنایی با اصول و مبانی طب ایرانی، ایجاد رشته فرآورده‌های طبیعی و سنتی، تعریف دوره‌های کوتاه مدت مهارتی برای گروه‌های پزشکی از مواردی است که با هدف توسعه طب ایرانی و مکمل در بستر آکادمیک در کشور صورت گرفته است.

مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: استفاده از ظرفیت طب سنتی و مکمل در کنار طب رایج یک رویکرد جهانی است که سازمان جهانی بهداشت نیز به آن تاکید دارد.

انتهای پیام// ز.‌ی
 

از سامانه ملی ثبت و طبقه بندی بیماری‌ها در مشهد رونمایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.