امام جمعه خوی گفت: دشمن شناسی ملت ایران در طول حوادث و اتفاقات ۴۰ ساله پس از پیروزی یکی از مهمترین علل بقا و استمرار انقلاب اسلامی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، حجت الاسلام شکوری در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بعد از توصیه نماز گزاران به رعایت کردن تقوا گفت:: در تمامی جوامع بشری برای ارزش گزاری انسان‌ها معیار‌هایی تعیین می‌کنند و بر اساس همان معیار‌ها اشخاص و گروه‌های اجتماعی را ارزش گزاری می‌کنند در دین مقدس اسلام مهمترین معیار ارزش گذاری تقوا است و در این رابطه ده‌ها آیه شریفه قرآن و صد‌ها روایت وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم جهت بررسی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران علل بقاء و استمرار آن است، چون نوعاً انقلاب‌ها با مرور زمان یا شکست میخورند یا با انحراف و استحاله مواجه می‌شوند.

خطیب نماز جمعه ادامه داد: پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی با آن همه توطئه‌ها و بحران آفرینی‌های استکبار همچنان با همان اهداف و آرمان‌های اولیه در حال پیشرفت و تکامل می‌باشد.

وی در ادامه به علل وریشه‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد وگفت:انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی برخاسته از آن با اراده و رأی مردم بوجود آمده است و تمامی ارکان نظام با رأی مستقیم و غیر مستقیم مردم روی کار آمده اند لذا مردم انقلاب اسلامی و نظام را متعلق به خود می‌دانند و در حراست از آن از هیچ کوشش و تلاشی کوتاهی نمی‌کنند.

وی به برخورداری انقلاب اسلامی از اهداف و آرمان‌های بلند، استمرار وحدت و انسجام ملت در سایه اطاعت از دین و پیروی از رهبری انقلاب، حضور دائم و مستمر توده مردم در تمامی صحنه‌های انقلاب و در نهایت سطح بالای دشمن شناسی ملت ایران در طول حوادث و اتفاقات ۴۰ ساله پس از پیروزی را از جمله ریشه‌ها و علل بقا و استمرار انقلاب اسلامی دانست.

حجت الاسلام سید رضی شکوری افزود:دینی و اسلامی بودن انقلاب و تکیه نظام جمهوری اسلامی برخاسته از انقلاب به ارزش‌های دینی و فرهنگ ناب اهل بیت (ع) ورهبری انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به عهده، ولی فقیه بوده که بنا بر اعتقاد شیعه نیابت عامه از امام عصر عج دارد.

خطیب نماز جمعه در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه دوم اظهار داشت: روز چهارشنبه مقام معظم رهبری در ملاقات با مسئولان و اساتید و محققان وزارت علوم و فناوری‌های توصیه مهم و راه گشایی فرمودند: ازجمله: اگر اندکی از کاروان علمی جهان عقب بمانیم دیگر به این کاروان و قله‌های علمی نخواهیم رسید لذا نباید هیچ گونه توقفی ایجاد شود.

وهمچنین آن بزرگوار فرمودندبرای پیشرفت علمی از همه توانایی‌های غربی‌ها استفاده کنید و از شاگردی کردن و یاد گرفتن هرگز پرهیز نکنید، زیرا ما از شاگردی کردن ننگمان نمی‌آید بلکه از همیشه شاگرد ماندن ننگمان می‌آیدوهمچنین هیچ گاه به برنامه‌ها و توصیه‌های غربی‌ها اعتماد نکنید باید به توصیه غربی‌ها همواره با سوءظن نگریسته شود غربیان بیشترین پیشرفت‌ها در علوم جدید دارند و بیشترین جنایات را نیز در طول تاریخ بر ضد ملت‌ها آنان مرتکب شده اند.

حجت الاسلام شکوری در ادامه موارد‌ی را ازجمله: راه اندازی دو جنگ جهانی اول و دوم و کشته شدن میلیون‌ها انسان بی گناه، فروش اسلحه‌های کشنده و خانمان سوز به کشور‌های جهان سوم، راه اندازی جنگ تحمیلی ۸ ساله علیه ملت انقلابی ایران، دفاع و حمایت از جنایات ۷۰ ساله اسرائیل علیه مسلمانان، دفاع و حمایت از حاکمان و پادشاهان ستمگر در سطح دنیا، حمایت از تروریست‌های جهان و ایران درطول سالیان متمادی و راه اندازی و حمایت از تروریست‌های داعش به عنوان نمونه‌های از جنایات غربی‌های به اصطلاح متمدن برشمرد.

 

انتهای پیام/ی

 

خطبه های نماز جمعه خوی

برچسب ها: نماز جمعه ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.