راه اندازی اولین پارک بازار خراسان‌جنوبی در مود

شهردار مود گفت: پارک بازار مود به عنوان اولین پارک بازار خراسان‌جنوبی با سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیون تومانی احداث

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ مرتضی صادق بختیاری شهردار مود پنجشنبه شب در نشست با خبرنگاران خراسان‌جنوبی گفت : اولین پارک بازار خراسان‌جنوبی با ایجاد بازارچه صنایع دستی در مود راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۵۰ میلیون تومان برای ساخت این بازارچه سرمایه‌گذاری می‌شود، بیان کرد: این پارک بازار در ورودی شهر مود و مجاوز قلعه تاریخی آن احداث و پیش بینی می‌شود که تا پایان سال ۹۸ راه اندازی شود.

صادق بختیاری ادامه داد: پایین بودن قیمت زمین در مود نسبت به شهر بیرجند، نزدیک بودن به مرز و همچنین داشتن ناحیه صنعتی با معافیت ۱۳ ساله مالیات از مزیت های شهر مود برای سرمایه‌گذاری است.

شهردار مود با اشاره به اینکه فرش دستباف مود تبدیل به یک برند جهانی شده است، افزود: اولین مدرسه دولتی نیز در شهر مود ساخته شده و سه پدر علم نیز از اهالی دیار مود هستند.

وی با تبیین اینکه مود اولین شهر خراسان‌جنوبی است که هیچ خیابان خاکی ندارد و تمام خیابان‌های آن روکش آسفالت شده است، گفت: طرح تفکیک زباله از مبدأ نیز در مود پیگیری می‌شود.

صادق بختیاری اظهار کرد: در راستای برگزاری کنگره دو هزار شهید، عکس شهدای شهر مود بر روی دیوار محلات به تصویر کشیده شد که نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی از این اقدام فرهنگی شهرداری تقدیر کردند.

شهردار مود با اشاره به افتتاح چهار پروژه همزمان با دهه فجر در شهر مود بیان کرد: برای این پروژه‌ها ۵۸۰ میلیون تومان هزینه شده است.
ابراهیم یزدانی رئیس شورای اسلامی بخش مود نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری بخش مود، گفت: در حال حاضر احداث چهار اقامتگاه بوم‌گردی در روستای چنشت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح طرح بوم‌گردی روستای هریوند در دهه فجر سال جاری اظهار کرد: از دیگر ظرفیت‌های گردشگری بخش مود آستان مقدس بی بی زینب خاتون است که بهسازی جاده آن باید مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی بخش مود با اشاره به اینکه بخش مود ۹۲ روستا دارد که ۴۷ روستای آن بالای ۲۰ خانوار است، گفت: ۲۰ روستای این بخش گازرسانی شده و ۳۰ روستا نیز در دست گازرسانی است.

یزدانی با بیان اینکه ۶۰ روستا در بخش مود از راه آسفالت برخوردار شده‌اند، اظهار کرد: ۸۵ روستای بخش مود برق‌دار و ۳۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

حسن فنودی عضو شورای اسلامی شهر مود نیز در این نشست بیان کرد: نبود پرستار مرد، فشار کم آب و نبود نمایندگی ادارات و سازمان‌ها از مشکلات مردم مود است.

وی با بیان اینکه در همه شهرها شرکت آب و فاضلاب مردم را به مصرف کم آب و صرفه جویی توصیه می‌کنند، ادامه داد: اما در شهر مود به خاطر کم بودن سرانه مصرف آب بهانه می‌آورند که خدمات‌دهی توجیه ندارد.

عضو شورای شهر مود با گلایه از عدم تحقق وعده‌ها در مورد خدمت‌رسانی به مردم مود یادآور شد: اصلاح زیرگذر ورودی شهر، تامین روشنایی کمربندی و ایجاد فرهنگسرا در شهر مود از جمله درخواست‌های مردم مود است.

انتهای پیام/ک

پارک بازار مود با سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیون تومانی احداث می‌شود

برچسب ها: شهرداری ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.