قطر با هماهنگی سازمان ملل کمک‌های خود را به مردم غزه ارائه می‌کند

محمد العمادی، سفیر قطر در غزه اعلام کرد این کشور طرح جدیدی را برای کمک رسانی به غزه در پیش گرفته و با هماهنگی کامل سازمان ملل، میلیون‌ها دلار در اختیار طرح‌های بشردوستانه قرار خواهد داد.

قطر با هماهنگی سازمان ملل کمک‌های خود را به مردم غزه ارائه می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، قطر روز جمعه اعلام کرد طرح جدیدی را برای کمک رسانی به غزه در پیش خواهد گرفت.

این مطلب پس از آن بیان شد که حماس به علت شرایط غیرقابل قبول تعیین شده توسط رژیم صهیونیستی، با انتقال کمک‌ها مخالفت کرد.

محمد العمادی، سفیر قطر در نوار غزه، اعلام کرد کشورش هم اکنون با هماهنگی کامل سازمان ملل متحد، میلیون‌ها دلار در اختیار طرح‌های بشردوستانه قرار خواهد داد.

وی در گفتگو با خبرنگاران در شهر غزه اعلام کرد نخستین بسته از توافقات، به ارزش ۲۰ میلیون دلار، روز دوشنبه با سازمان ملل امضا خواهد شد.

جزئیات این طرح هنوز مشخص نشده و سازمان ملل هنوز در این خصوص اظهار نظر نکرده است.

براساس توافق غیررسمی که ماه نوامبر حاصل شد، قرار بود کمک‌های قطر به ارزش ۹۰ میلیون دلار در شش بخش ماهانه در اختیار حماس قرار گیرد.

دو بخش ۱۵ میلیون دلاری تاکنون به حماس تحویل داده شده است، ولی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جلوی سومین بخش را، که قرار بود این هفته پرداخت شود، گرفت.

نتانیاهو این تصمیم را پس از دو مورد تیراندازی در امتداد مرز غزه-فلسطین اشغالی گرفت. ارسال کمک‌ها به اجازه رژیم صهیونیستی نیاز دارد، زیرا این پول باید از طریق فلسطین اشغالی انتقال داده شود.

مقامات در نهایت با انتقال پول موافقت کردند، ولی حماس روز پنجشنبه اعلام کرد این مبلغ را نمی‌پذیرد، زیرا رژیم صهیونیستی شروطی را افزوده است که توافق ماه نوامبر آن را دربر نمی‌گیرد.

پس از ماه‌ها خشونت، رژیم صهیونیستی و حماس ماه نوامبر بر سر آتش بس به میانجیگری مصر توافق کردند. براساس این توافق، قرار بود قطر در ازای برقراری آرامش نسبی در مرز، حقوق کارکندان حماس را پرداخت و به مردم فقیر غزه کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار