یک خندابی توانسته درفضای ۴۰ متری ۲۵۰ نوع کاکتوس تولید کند.

تولید ۲۵۰ نوع کاکتوس درفضای ۴۰ متری در خنداببه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، رضایی تولیدکننده گیاهان آپارتمانی در شهرستان خنداب توانسته است در فضای ۴۰ متری ۲۵۰ نوع کاکتوس تولید کند.

رضایی که در ۳ سال اخیر موفق به تولید نزدیک به ۵۰ هزار کاکتوس شده است  در گفتگو با  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: اگر حمایت شوم می‌توانم با گسترش این گلخانه در این زمینه شغل ایجاد کنم.

با گسترش آپارتمان نشینی و زندگی پر مشغله امروزه سال به سال بر تعداد پرورش دهندگان گیاه کاکتوس به خصوص از نوع تزئینی افزوده میشود.

حاجعلی بیگی فرماندار شهرستان خنداب هم در خصوص حمایت از این کارآفرین که ۲۵۰ نوع کاکتوس را در فضایی به وسعت ۴۰ متر پرورش داده ،گفت: از این کار آفرین حمایت می کنیم و به فکر ایجاد مجتمع گلخانه‌ای در شهرستان خنداب هستیم.

کاکتوس گیاهی از تیره کاکتوسیان اغلب خاردار و گوشتی و بومی آفریقا و آمریکای لاتین با گونه‌های بسیار متنوع است که اخیرا مهمان خانه‌های ایرانی شده و از ۴۰ هزار گونه این گیاه تقریبا ۸ هزار گونه در ایران یافت میشود که راه تکثیرآن قلمه و بذر است.

نیاز آبی بسیار کم، نوردهی زیاد، هوادهی مناسب، خاک شنی _  رسی، رشد در مناطق گرم و خشک از اصولی است که توجه به آنها در پرورش کاکتوس ضروری است.

حدود یک هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان خنداب زیر کشت گلخانه است که می‌توان در این گلخانه‌ها به کشت کاکتوس هم پرداخت.

انتهای پیام / ج

تولید نزدیک به ۵۰ هزار کاکتوس در مدت ۳ سال در خنداب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.