معاون سابق توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: اگر به مسئله جامعه تکریم یافته توجه کنیم انسان‌ها ارباب ما محسوب شده و دیگر ابزار به حساب نمی‌آیند.

لزوم کرامت ویژه به افراد خلاق و کارآفرینبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید ابوالفضل رضوی معاون سابق توسعه روستایی و‌ مناطق محروم ریاست جمهوری در نشست مدیران کل روستایی و‌ شورا‌های استانداری سراسر کشور که صبح امروز‌ در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: ما سه سال گذشته خدمت چند تن‌ از مراجع بزرگوار در قم رسیدیم که  از جمله آن‌ها حضرت  آیت الله جوادی آملی بود. ایشان  بر این موضوع تاکید کردند که  پیامبر بزرگوار اسلام «ص» بوسه بر کف دست کارگر زد‌ند. ایشان در طول دوره حیات خود به کسی که برای امر معاش خودش تلاش و‌زحمت می‌کشید، احترام فراوانی قائل بودند.

معاون سابق توسعه روستایی در ادامه خطاب به مدیران کل روستایی استانداری‌ها، تصریح کرد: ما نیازمند جامعه خلاق و‌ تولید کننده هستیم؛ همه شما که مدام در حال برنامه ریزی و‌ سیاست گذاری در زمینه مسائل روستایی هستید باید توجهتان به افراد تولید کننده، کارآفرین و‌ خوداتکا در جامعه باشد که این افراد مصداق کسانی هستند که پیامبر بوسه بر کف دست آن‌ها زده است.

رضوی بیان‌کرد: بنابراین از این منظر کار در این مجموعه «معاونت توسعه روستایی و‌مناطق محروم کشور» بسیار باارزش بوده و‌ باید قدر آن را دانست. موضوع بعد مستند کردن فعالیت‌های روستاییان است که یک ثروت برای آیندگان خود در استان‌ها قرار دهید.

معاون سابق توسعه روستایی ریاست جمهوری با بیان اینکه من هنوز با روستاییان ارتباط دارم، افزود: آخرین روزی که در اجتماع روستائیان حضور داشتم به تشکیل اتحادیه‌ها توسط استان‌ها تاکید فراوانی داشتم، از طرفی در موضوع گردشگری رقابت شدیدی وجود دارد و اگر آن‌ها را مکمل یکدیگر قرار ندهیم؛ موضوع گردشگری با مشکل جدی روبه رو‌ می شود که این موضوع مستلزم تشکیل زنجیره و اتحادیه در استان‌ها و‌همین طور در مرکز معاونت توسعه روستایی است که باعث جلوگیری از رقابت‌های گردشگری می‌شود.

وی با اشاره به آیه ۷۰ سوره اسرا درباره توجه ویژه به کرامت انسان، یادآور شد: به نطرم ما بیش از نیازمندی به توسعه و‌پیشرفت‌ در جامعه نیازمند یک  جامعه تکریم یافته هستیم، جامعه‌ای که انسان‌ها در آن کرامت داشته باشند جامعه مطلوب پیغمبران «ع» هم می‌باشد و‌ هدف از ایجاد حکومت قسط و‌ عدل هم این نیست که ما درجا بزنیم‌؛ بلکه حکومت قسط و‌ عدل ابزاری برای تقرب بیشتر انسان‌ها به خدابوده که این مستلزم جامعه تکریم یافته است.

رضوی تصریح کرد: بنابراین اگر به مسئله جامعه تکریم یافته توجه کنیم انسان‌ها ارباب ما محسوب شده و دیگر ابزار به حساب نمی‌آیند. در این شرایط خدمت ما مورد مقبول دیگران قرار می‌گیرد که باعث تقرب خودمان و‌ دیگران به خداوند متعال باشد.

معاون‌سابق توسعه روستایی ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: شرط کامل توسعه یافتگی استفاده از عقل، علم‌ و‌ تجربه است، از این‌رو حضرت علی «ع» به امام حسن مجتبی «ع» وصیت کرد که آن‌گونه زندگی‌کن که گویی با نسل‌های قبل خود زندگی کردی و‌ آنگونه زندگی کن که گویی می‌خواهی تا نسل‌ها زندگی کنی که مصداق فرمایشات ایشان استفاده از تجربه دیگران‌ و برنامه ریزی برای آیندگان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار