مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: ده پروژه کشاورزی و دامپروری در این شهرستان با اعتبار بیش از ۱۳۱ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۷۵ نفر به بهره برداری می‌رسد.

پروژه های کشاورزی میلیاردی در سیرجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمود آبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در سطح ۷۱ هکتار با اعتبار ۱۴هزار میلیون ریال در محمودآباد سادات از توابع زیدآباد سیرجان یکی از این طرح هاست که به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: آبیاری قطره‌ای زیر سطحی ۳۴ هکتاری در باغ پسته با اعتبار ۷هزار میلیون ریال نیز ازدیگر طرح هاست.

وی گفت: این طرح در سطح ۲۰ هکتار بر روی باغ پسته و با هزینه کرد اعتبار ۴ میلیارد ریال که ۲ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است و طرح آبیاری نوین ۱۴ هکتاری با هزینه کردو اعتبار ۲۸۰۰ ریال در این ایام به بهره برداری می‌رسد.

محمودآبادی گفت: یک واحد پرورش مرغ گوشتی به مساحت ۸هزار مترمربع با ظرفیت ۲۰هزار قطعه در هر دوره پرورش، با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و با اشتغال ۲ نفر اجرا شده که با راه اندازی این واحد با جوجه برداری در طی ۴ دوره در سال ۸۰هزار قطعه پرورش و میزان ۱۱۴ تن تولید گوشت سفید شهرستان افزوده می‌شود.

محمودی تصریح کرد: همچنین یک واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۱۰ هزار قطعه و هزینه کرد بیش از ۴۵ میلیارد ریال و یک واحد پرورش مرغ تخمگذار با ظرفیت ۳۰ هزار قطعه و هزینه کرد ۲۲ میلیارد ریال نیز از دیگر طرح هاست که به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: گلخانه دیگری در سطح ۲۵۰۰ مترمربع با ظرفیت تولید سبزی و صیفی ۱۰۰ تن در سال با اعتبار کل ۴۱۲۰ میلیون ریال در باسفهرجان از توابع حومه سیرجان اجرا شده و ۳ شغل ایجاد می‌نماید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: یک طرح بسته بندی خشکبار و دمنوش‌های گیاهی در این ایام به بهره برداری می‌رسد.
انتهای پیام/ح

افتتاح چندپروژه کشاورزی بزرگ درسالگرد انقلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار