سرپرست فدراسیون چوگان گفت: با توجه به هیئت‌های استانی محدودی که در چوگان وجود دارد برای اولین بار در تاریخ این فدراسیون رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های کشور برگزار خواهد شد.

یاشار بی غم سرپرست فدراسیون چوگان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برگزاری نخستین دوره رقابت های چوگان، قهرمانی باشگاه های کشور اظهار کرد: با توجه به هیئت‌های استانی محدودی که در چوگان وجود دارد برای اولین بار در تاریخ این فدراسیون چنین رقابت‌هایی برگزار خواهد شد، روز گذشته مسابقات قهرمانی باشگاه‌های تهران برگزار و تیم اول در رقابت‌های باشگاه‌های کشور شرکت خواهد کرد. در مجموع ۱۸ تیم چوگانی شامل هشت تیم تهرانی و ۱۰ تیم استانی بازی‌های مقدماتی را انجام خواهند داد و از هر استان تیم قهرمان در مسابقات قهرمانی کشور شرکت خواهد کرد.

او در ادامه افزود: این مسابقات در تاریخ ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه برگزار خواهد شد و ۶ تیم به نمایندگی از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، البرز، قزوین، گیلان و اصفهان حضور خواهند داشت و جوایز نقدی خوبی برای تیم‌های برتر این دوره در نظر گرفته شده است.

در مجموع هشت نفر در انتخابات فدراسیون ثبت نام کرده اند

سرپرست فدراسیون چوگان درباره انتخابات این فدراسیون گفت: ثبت نام از کاندیدای رئیس فدراسیون سوم بهمن ماه به پایان رسید و در مجموع هشت نفر آمادگی خود را اعلام کردند. اصغر ناظری دبیر مجمع فدراسیون چوگان، در چند روز آینده بررسی های لازم را انجام خواهد داد و پس از تکمیل مدارک، اسامی به وزارت ورزش و جوانان فرستاده خواهد شد و آن ها زمان و نحوه برگزاری انتخابات را مشخص خواهند کرد.

استان تهران قعالیت بیشتری در چوکان دارد

بی غم درباره تعداد زمین های چوگان در ایران بیان کرد: 2 زمین در استان البرز، 4 زمین در استان تهران و یک زمین هم در استان اصفهان و در مجموع هفت زمین استاندارد چوگان در کشور وجود دارد.

او ادامه داد: باتوجه به امکاناتی که در استان تهران وجود دارد فعالیت این استان در چوگان بیشتر از سایر استان ها است و بعد از تهران استان البرز در جایگاه دوم قرار دارد. استان های دیگر هم فعالیت های خوبی را در چوگان آغاز کرده اند و در این مورد هیئت چوگان استان اصفهان در مجموعه نقش جهان زمینی را در اختیار گرفته است و در صورت تامین منابع مالی ما آن را تجهیز خواهیم کرد اما متاسفانه در استان قزوین با توجه به اینکه زمین در اختیار گرفته ایم اما به دلیل کمبود امکانات و زیر ساخت های لازم نمی توانیم آن را تکمیل کنیم و در استان های آذربایجان هم صحبت های خوبی در این مورد شده است و امیدوارم در آینده ای نه چندان دور زمین خوبی در اختیار هیئت استانی چوگان قرار گیرد.

هنوز به صورت رسمی با انگلستان همکاری نداشته ایم

سرپرست فدراسیون چوگان در خصوص همکاری های دوجانبه فدراسیون های چوگان ایران و انگلستان گفت: آذرماه سال گذشته در دوازدهمین اجلاس جهانی یونسکو (در کره جنوبی) ورزش چوگان به اسم ایران به ثبت جهانی رسید. به سبب همین امر با سفیر انگلستان صحبت هایی را برای همکاری دوجانبه انجام دادیم همان طور که می دانیم کشور انگلستان در وزرش چوگان یکی از قدرت های جهان است و صحبت هایی که با سفیر انگلستان داشتیم در پیرامون اعزام مربی و بازیکنان، بحث فنی و... بود. همچنین این سفیر در دیداری که با علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی داشت اعلام کرد که کشورش برای همکاری در ورزش چوگان با ایران آماده است، فعلا این مذاکرات در مراحل ابتدایی قرار دارد و هنوز به صورت رسمی با انگلستان وارد همکاری نشده ایم.


بیشتر بخوانید:

داورزنی: ثبت جهانی چوگان به نام ایران مسئولیت ما را بیشتر می‌کند

سند ثبت جهانی چوگان در یونسکو رونمایی می‌شود

رئیس فدراسیون چوگان: آموزش چوگان‌بازان در اولویت کاری فدراسیون است


انتهای پیام/

اظهارات سرپرست فدراسیون چوگان درباره برگزاری مسابقات قهرمانی باشگاه های کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار