مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اردبیل گفت: با همکاری سه دستگاه اجرایی استان ٦٦٩مورد موافقت اصولی و جواز تاسیس در ٩ ماهه سال جاری صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر تقی زاده،  مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اردبیل افزود : در ٩ ماهه اول سال جاری در سه بخش گردشگری۵۶طرح،صنعت و معدن ۳۰۵مورد و جهادکشاورزی ۲۰۸طرح به تفکیک مجوز صادر شده است.

 

وي ميزان سرمايه لازم برای طرح های مذكور را از نظر ريالی ۳۱۷هزار۳۵میلیارد ریال بر شمرد و افزود: از نظر ارزی ۳۴ میلیون دلار و بیش از ۸۵ میلیون یورو برای اجرای طرحهای مختلف تولیدی و اقتصادی لازم است.

 

تقی زاده گفت: طبق مجوزهای صادر شده و طرحهایی که ارايه شده است در صورت تحقق این مجوزها برای ۱۴هزار و ۲۲۵ نفر اشتغال زايی در اين سه حوزه ايجاد می شود.

 

وی میزان اشتغال در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلي برای ١٢١ طرح با ٢هزار٦٤٢ میلیارد ريال اعلام کرد و افزود: بیش از ۳۳ میلیون دلار در زمینی به مساحت ٧٢ هکتار و با اشتغالزایی۲هزار۵۹نفر مجوز صادر شده است.

 

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری به بخش دام،گلخانه و شیلات اشاره کرد و گفت : در این بخش برای ٥٦ طرح توليدی با بیش از ٢٧٤١ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ٥١ هکتار با هماهنگي سازمان نظام مهندسی مجوز صادر شده كه اشتغالزايی ۳۹۵ نفری را به دنبال خواهد داشت .

 

قادر تقی زاده افزود: در بخش معاونت دام و طیور ‌نیز برای اجرای ۲۰ طرح در زمینی به مساحت ٥ هکتار ۲۳۴میلیارد ریال با اشتغالزایی ۵۶ نفر مجوز صادر شده است.

 

وی ميزان سرمايه لازم برای مجوزهای صادره در بخش شیلات را بیش از ۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این بخش برای ۱۱ طرح در ٥ هکتار مجوز صادر شده و برای ۲۹ نفر نيز اشتغال پيش بينی شده است که می توان گفت در کل در حوزه کشاورزی در ۹ ماهه سالجاری برای ٢٠٨ طرح با بیش از ۵۶۴۳ میلیارد ریال و ۳۳ میلیون دلار سرمایه مجوز صادر شده است.

 

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری اردبیل در ادامه به اقدامات صورت گرفته در بخش گردشگری پرداخت و افزود: در طول ۹ ماه گذشته ۵۶ موافقت نامه اصولی به متقاضیان حوزه گردشگری صادر شده كه با ۴۷۶۸میلیارد ریال سرمایه به ميزان ۱۸۳۲ نفر شغل ایجاد خواهد شد و اين علاوه بر مجوزهای صادره در حوزه صنايع دستی و بخش دفاتر خدمات مسافرتی هست .

وی در توضیح بخش صنعت و معدن نیز گفت در اين بخش برای ۳۰۵ طرح و با ميزان سرمايه گذاريی ۲۱۳۱۸میلیارد ریال وبیش از ۸۵ میلیون یورو با اشتغالزايی برای ۱۰۸۵۴ نفر از جوانان و متقاضیان مجوز صادر شده است.

 

تقی زاده به تاكيد مقام عالی استان برای ايجاد اشتغال و هدفگذاری ايجاد اشتغال برای ٢٠٠٠٠ نفر در سال اشاره نموده و گفت با همكاری دستگاه های اجرايی و پيگيری مشكلات سرمايه گذاران و حمايت نمایندگان مردم در مجلس و با دعوت از سرمایه گذاران در بخشهای مختلف تولیدی آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری با سرمايه گذاران تا حصول نتیجه اعلام شود.

انتهای پیام/ع

صدور مجوز برای 56 طرح گردشگری در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.