معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۳۸ هزار نفر در واحد‌های فناوری کشور مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهدی کشمیری، معاون وزیر و مدیر کل دفتر سیاست گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات روز شنبه در آیین تکریم و معارفه رییس جدید پارک علم و فناوری اردبیل افزود: ۳۸ هزار نفر تا پایان سال ۹۶ در واحد‌های فناوری کشور مشغول به کار شده اند که حدود ۱۰ درصد از آن‌ها دارای مدرک دکتری هستند.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در پنج سال گذشته ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در پارک‌های علم و  فناوری و مراکز رشد خود هزینه کرده است.

مدیر کل دفتر سیاست گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: تاسیس ۱۵۰۰ شرکت جدید برون داد، حاصل سرمایه‌گذاری دولت در این حوزه است.

کشمیری بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ مرکز رشد و ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که مجوز خود را از وزارت علوم دریافت کرده‌اند.

وی در خصوص حوزه‌های نوآوری و فناوری افزود: کل حوزه نوآوری و فناوری به ۲ بخش بیرونی و درونی وزارت علوم تقسیم می‌شود، بخش درونی آن ماموریت اصلی این دفتر است و به سه بخش مراکز دانشگاهی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری تقسیم می‌شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه باید در مراکز پژوهشی به بخش نوآوری و تجاری‌سازی اهیمت داده شود افزود: شرکت‌های دانش بنیان باید وارد بازار رقابت و تجاری شوند.

دراین آیین از زحمات عبدالقیوم قلی پوری قدردانی و حبیب ابراهیم پور بعنوان رییس پارک علم و فناوری استان اردبیل معرفی شد.

انتهای پیام/ح

۴۳ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد

برچسب ها: اشتغال ، معاونت علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.