معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان از پرداخت بیشتر مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی تا پایان بهمن‌ماه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، افشین قنبری معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، با اشاره به ارائه خدمات درمانی به جامعه ایثارگران لرستان اظهار کرد: در حال حاضر در خدمات‌دهی حوزه بهداشت و درمان برای ایثارگران تحت‌پوشش بنیاد مشکل خاصی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: با مصوبه هیأت دولت مبنی بر واگذاری خدمات بهداشت و درمان ایثارگران شاغل و بازنشسته به دستگاه‌های متبوع، مشکلاتی از قبیل: عدم برقرای بیمه در زمان مناسب، برای حدود ۱۳ هزار ایثارگر لرستانی به وجود آمد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به بازگشت مجدد تمامی خدمات درمانی به جامعه ایثارگری از سوی این نهاد، افزود: بر اساس مصوبه اخیر مجلس و تائید شورای نگهبان، منتظر ابلاغ ریاست‌جمهوری به بنیاد شهید جهت ارائه خدمات به جامعه ایثارگران هستیم.

قنبری در خصوص مشکلات بیماران ایثارگر در دریافت برخی دارو‌ها بیان داشت: وزارت بهداشت در تصمیمی دارو‌های ایرانی مشابه خارجی و با اثربخشی بالا و انحراف معیار پائین را به‌عنوان داروی ارجح به سیستم درمانی و شرکت‌های بیمه‌ای معرفی کرده است.

وی ادامه داد: در همین راستا بیمه‌ها مؤظف به پذیرش دارو‌های معرفی شده از سوی سیستم درمانی هستند، با این حال مجوز پرداخت هزینه ۱۷ قلم داروی خارجی با وجود داشتن مشابه داخلی به بیمه‌ها داده شده است.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان تصریح کرد: اگرچه در شرایط فعلی واردات دارو‌های خارجی با کاهش مواجه شده، اما دارو‌های داخلی نیز دارای اثربخشی بالایی هستند.

قنبری همچنین به مطالبه ۶ ماهه داروخانه‌های استان از شرکت بیمه‌ای طرف قرارداد بنیاد اشاره کرد و گفت: متأسفانه امسال پرداخت مطالبات با تأخیر مواجه شده است.

وی از پرداخت بیشتر مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی تا پایان بهمن‌ماه خبر و ادامه داد: همچنین از سوی معاونین بهداشت و درمان بنیاد کشور تدابیری در جهت مرتفع کردن کسری و دیون از طریق افزایش سهم بودجه ۹۸ این سازمان پیش‌بینی شده است.

منبع فارس

انتهای پیام/پ

برچسب ها: بهزیستی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.