فعال بودن ۴ کارگاه تولیدی حمایتی معلولان

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی گفت:۴ کارگاه تولیدی حمایتی معلولان زیرپوشش بهزیستی در استان فعالیت می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،رضازاده معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی از فعالیت ۴ کارگاه تولیدی حمایتی معلولان زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی خبر داد.

وی افزود:در این کارگاه‌ها ۱۰۶ معلول زیرپوشش بهزیستی استان مشغول به کار هستند و محصولاتی همچون تابلو فرش، معرق، توبافی، تولید جوراب و مایع شیشه شوی اتومبیل تولید می‌کنند.

رضازاده به فعالیت ۱۳ مرکز حرفه آموزی با ۲۴۶ توانخواه زیرپوشش بهزیستی در استان اشاره کرد و گفت: این مراکز در شهر‌های بیرجند، قاین، فردوس، طبس، سرایان، زیرکوه و بشرویه فعالیت دارند و به منظور اشتغال حمایتی ویژه آن دسته از توانخواهانی است که دارای شرایط معلولیت شدید هستند و در بازار رقابتی آزاد، چندان موفق نیستند.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این کارگاه‌ها فرد معلول علاوه بر اینکه مشغول به کار و فعالیت حرفه‌ای است از تولیدات به فروش رفته نیز سهم دارد، افزود: برخی از توانخواهان پس از کسب مهارت‌های اولیه در مراکز حرفه آموزی و کارگاه‌های تولیدی حمایتی تیپ یک به کارگاه‌های تیپ دو یا واحد‌های شغلی وارد می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۶۲ نفر از ابتدای سال ۹۲ تاکنون از طریق راه اندازی این کارگاه‌ها مشغول به کار شدند، گفت: کارفرما در کارگاه‌های تیپ دو یا واحد‌های شغلی حمایت شده باید توانخواه را حداقل ۵ سال بیمه کرده و دستمزدی توافق شده به وی پرداخت کنند.

رضازاده از برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های کسب و کار و مهارت برقراری ارتباط مؤثر با هدف اشتغال مددجویان در حوزه‌های تخصصی همچون آماده سازی شغلی برای توانخواهان زیرپوشش بهزیستی نیز خبر داد.

انتهای پیام/غ

اشتغال ۶۲ نفر در کارگاه های تولیدی حمایتی معلولان 

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.